Rasim Kantarević

Ovo je profil iz mandata (2014)

90%
Broj pitanja: 20
Broj odgovora: 18
Stranka
Laburistička stranka BiH
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Dom naroda
Kratka biografija

Rođen u Velikoj Kladuši 14.04.1971. godine, a po zanimanju je mašinski tehničar.

Izborna jedinica
201 - UNSKO - SANSKI KANTON
Pozicija
Delegat
Broj osvojenih glasova
979

Pitanje: Da li smatrate da su kazne propisane za ugostiteljske objekte koji se ne pridržavaju propisa o zabrani pušenja adekvatne?

Pitanje postavljeno: 13.03.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Da


Datum odgovora: 08.02.2018

Pitanje: Da li smatrate da svi građani FBiH trebaju biti donori organa, ukoliko se tome pismeno ne usprotive?

Pitanje postavljeno: 19.04.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o transplantaciji organa i tkiva u svrhu liječenja FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

NE.


Datum odgovora: 26.04.2017

Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,

Pitanje postavljeno: 10.01.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Vidljivo je iz Vašeg obrazloženja i predloženog prijedloga Zakona da je ovaj prijedlog ishitreno, bez detaljne analize našao na dnevnom redu. Trebalo je s više napora urediti ovu oblast da  boračka populacija bude zadovoljnija novim Zakonom.

Vjerujem da će se ovi nedostatci ispraviti do usvajanja ovog Zakona.


Datum odgovora: 26.04.2017

Pitanje: Da li su novim zakonom predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju?

Pitanje postavljeno: 11.04.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Predloženi zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ponudio je drugačije uslove i različito tretira različite kategorije korisnika za odlazak u starosnu penziju. Za neke od kategorija korisnika Zakon je nepovoljan i nedorečen i vjerovatno će do usvajanja pretrpjeti izmjene.


Datum odgovora: 26.04.2017

Pitanje: Zasto se Zakon o drzavnoj sluzbi, isto kao nedavno i Zakon o radu, mijenja po hitnoj proceduri, kad nije zadovoljen ni jedan razlog predvidjen za hitnu proceduru? I da li cete traziti da se prijedlog Zakona vrati u redovnu proceduru?

Pitanje postavljeno: 22.10.2015  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Donošenje Zakona u hitnoj proceduri nemogu donijeti ništa dobro, jer se na ovaj način izostaje javna rasprava a samim tim se zaobilazi i učešće građana kojih se to direktno tiče.

Hitne procedure se opravdavaju potpisivanjem sporazuma o REFORMSKOJ AGENDI 2015-2018, u kojoj se neodložno ODMAH traže izmjene Zakona i usklađivanje sa propisima i preuzetim obavezamna naspram EU, ali se na ovaj način gubi najviše na kvalitetu predloženih Zakona a samim tim i pravedan odnos naspram naših građana koje se ove izmjene zakona direktno tiču. 

Prijedlog Zakona o državnoj službi u F BiH treba vratiti u redovnu proceduru.


Datum odgovora: 17.04.2017

Stranica 1 od 4