Željko Mirković

Ovo je profil iz mandata (2014)

36%
Broj pitanja: 25
Broj odgovora: 9
Stranka
SDP
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Dom naroda
Kratka biografija
Rođen je u Bihaću 14.02.1960. godine. Posjeduje SSS i 3. godine Pravnog fakulteta.
Izborna jedinica
201 - UNSKO - SANSKI KANTON
Pozicija
Delegat
Broj osvojenih glasova
1362

Pitanje: Da li smatrate da će osnivanje jedinstvenog ZZO izjednačiti prava osiguranika i poboljšati zdravstvenu zaštitu na cijelom području FBiH?

Pitanje postavljeno: 20.08.2015  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt Zakona o obaveznom zdravstvenom osiguranju FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Osnivanje jedinstvenog Zavoda zdravstvenog osiguranja FBiH bi sigurno poboljšao zdravstvenu zaštitu, a ovaj važan sistem bio bi u dobroj mjeri depolitiziran i debirokratiziran jer bi osiguranici bez adminsitrativnih barijera mogli koristiti zdravstvene usluge bez prethodnih i posebnih odobrenja kantonalnih ZZO. Na ovaj način bi postigli da profunkcioniše jedinstven zdravstveni sistem, a da novac zdravstvenog osiguranja prati pacijenta, koji bi se  mogao liječiti po svom izboru u svim medicinskim ustanovama na području FBiH, kao da se nalazi u mjestu svoga boravka. 


Datum odgovora: 26.04.2018

Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,

Pitanje postavljeno: 10.01.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Licno NE podržavam Prijedlog zakona PIO u cjelini jer smatram da je koncipiran na pogrešnim osnovama, i zapravo je trebao biti nadogradnja niza reformskih zakona koji još nisu donešeni, poput zakona o uvezivanju radnog staža itd. Predloženi zakon se ne temelji na ozbiljnoj analizi postojećeg stanja i mogućnostima u narednom periodu. Naročito naglašavam da uopšte nisu uzete u obzir negativna demografska slika, dodatno pogoršana stalnim odlaskom u inostranstvo, mladih, obrazovanih i sposobnih ljudi! Trenutno u FBiH na manje od 2 zaposlena dolazi jedan penzioner, a novi zakon se temelji na odnosu 3 zaposlena na jednog penzionera! Imajući u vidu negativni demografski trend i stalno smanjenje radno sposbnog stanovništva, te loše prilike za dostizanje željenog omjera, ne može se očekivati da Vlada izađe u susret ovoj kategoriji budućih penzionera. Ukidajući zajamčenu penziju, praktično je izbrisana srednja penzionerska klasa i možemo očekivati da ćemo imati 80% penzionera sa najnižom penzijom od 326 KM i 20% sa visokim i vrlo visokim penzijama koje prelaze i 2.000 KM. Ovakvim zakonskim rješenjima može se očekivati da se primjeni "hrvatski model" kada je nakon presude Ustavnog suda došlo do smanjenja i penzija obračunatih po trenutno važećem Zakonu koji je povoljniji, a u cilju jednakopravnosti novih i starih penzionera kako to spominjete u pitanju. Ista situacija je neizbježna i kod nas, unatoč tvrdnjama kako se radi o stečenim pravima koja se neće narušavati. U ove tvrdnje Vlade je teško povjerovati kada smo već bili svjedoci oduzimanja stečenih prava prije penzionisanim pripadnicima OS. Također, moram napomenuti da je novi zakon koji oduzima novac od Fonda  PIO i stavlja ga u Budžet FBiH recept za brisanje vlastitih dugova koje Vlada, kao najveći dužnik ima prema Fondu PiO, kao titular brojnih preduzeća u stečaju i desetina hiljada radnika kojima nisu uplaćeni doprinosi.  O ovom i drugim problemima govorio sam u Domu naroda, i na žalost, od ove Vlade nije realno očekivati da ispuni vaše opravdane zahtjeve i očekivanja.



Datum odgovora: 19.01.2017

Pitanje: Da li su novim zakonom predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju?

Pitanje postavljeno: 11.04.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Temelj obracuna penzije po novom zakonu je visina licnog dohotka, a glavni orjentir je prosjek plate u FBiH. Problem za vecinu radnika, sigurno njih 80%, je cinjenica da ce njihova penzija biti izrazito niska, zato sto su im primanja ispod trenutnog prosjeka od 837 KM. Oni cija plata je u visini prosjeka ili vise od prosjeka plate u FBiH, imace neuporedivo vece penzije. Svakako problem je i sto se ukida zajamcena penzija koja bi bila dobar balans za posteniji obracun penzija za radnike koji su ostvarili puni radni staz, a plata im je ispod prosjeka od 837 KM. Bez zajamcene penzije dolazi do  velikog nesrazmjera, potpuno neopravdano. Sto se tice uslova za odlazak u starosnu penziju u pogledu radnog staza i godina starosti, odredbe su realne, ali glavni problem je fiksirani prosjek kao glavna mjera, a ne objektivno uplaceni iznos koji bi trebao biti mnozen odgovarajucim koeficijentom. Predlozeni model je relativno dobar za 20% osoba koje imaju plate iznad prosjeka i los za 80% penzionera koji ce bez zajamcene penzije uglavnom imati najnizu penziju od 326 KM. Problematicno je rjesenje iz ovog zakona kada je u pitanju porodicna penzija, jer je otezano ostvarivanje ovog prava i znatno je losije od rjesenja u starom zakonu.



od 


Datum odgovora: 11.01.2017

Pitanje: Smatrate li da će usvajanje ovog Zakona doprinijeti izvozu domaćih proizvoda (deterdženata i slično) na inostrano tržište?

Pitanje postavljeno: 18.01.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o hemikalijama FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Smatram da bi bez donosenja ovog zakona bila ugrozena mogucnost izvoza domacih deterdzenata na inostrano trziste. Evropska unija je u podrucju sigurnog upravljanja hemikalijama kao primarni cilj utvrdila zastitu ljudskog zdravlja i zivotne sredine od stetnih uticaja hemikalija, radi cega veliku paznju posvecuju uskladjivanju propisa iz te oblasti s ciljem uspostave jedinstvenog trzista. Iz tih razloga potrebno je uskladiti nase propise sa zemljama EU u oblasti hemikalija, u suprotnom bice nam onemogucen pristup njihovom trzistu. Radi toga donosenje zakona o hemikalijama smatram neophodnim i sa njegovim odredbama se slazem i smatram da su uskladjene sa EU legislativom, osim sa kaznenim mjerama jer smatram da nisu dovoljno visoke.


Datum odgovora: 15.03.2016

Pitanje: Da li smatrate da su novčane kazne predviđene Zakonom dovoljno visoke, obzirom na posljedice za životnu sredinu i zdravlje ljudi koje mogu nastati kršenjem odredbi ovog Zakona?

Pitanje postavljeno: 18.01.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o hemikalijama FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Smatram da visina propisanih kazni ne ispunjava funkciju u smislu odvracanja eventualnih zagadjivaca od aktivnosti koje ugrozavaju okolis i zdravlje ljudi. Kaznenu politiku koja se predlaze Nacrtom Zakona o hemikalijama  treba poostriti najmanje 10 puta i tek tada bi kazne za prekrsaje iz Zakona o hemikalijama imale smisla i bile djelotvorne kada je u pitanju podizanje stepena odgovornosti prilikom stavljanje na trziste i koristenje opasnih hemikalija cijim djelovanjem mogu nastati stetne posljedica po zdravlje ljudi ili na zivotnu sredinu.


Datum odgovora: 15.03.2016

Stranica 1 od 5