Nermin Nikšić

Ovo je profil iz mandata (2014)

67%
Broj pitanja: 33
Broj odgovora: 22
Stranka
SDP
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Predstavnički dom
Kratka biografija

Nermin Nikšić rođen je u Konjicu 27. prosinca 1960. Osnovnu školu i gimnaziju završio je u rodnom gradu. Diplomirao je na Mostarskom sveučilištu na Pravnom fakultetu 1986. Učlanjuje se u Socijaldemokratsku partiju Bosne i Hercegovine 1993. Od 1988. godine zaposlen je u Općini Konjic na poslovima referenta za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne poslove, potom i na mjestu tržišno-ugostiteljskog inspektora. Od 1990. do 1992. godine bio je šef Odjela za inspekcijske poslove.

Izborna jedinica
409 - IZBORNA JEDINICA 9
Pozicija
Zastupnik
Broj osvojenih glasova
4761

Pitanje: Zasto zakon o kontroli pusenja ne predvidja mogucnost da ugostiteljski objekti imaju odvojene prostore za pusace, ili recimo zatvorene baste u kojima bi bilo moguce pusenje?

Pitanje postavljeno: 16.03.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog Zakona o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovani,

Zakon o kontroli i ograničenoj upotrebi duhana, duhanskih i ostalih proizvoda za pušenje je u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH usvojen u formi nacrta. Klub SDP BiH je podržao Nacrt zakona kao dobru osnovu za regulaciju upotrebe duhanskih proizvoda, međutim, ovo zakonsko rješenje uistinu ne nudi nikakvu alternativu za one koji konzumiraju duhan, duhanske proizvode, pa čak i električne cigarete. Cijenimo da je iznimno bitno uvođenje mjera i reda, kada je u pitanju prodaja, konzumacija ili promoviranje proizvoda ove vrste.

Međutim, gotovo potpunu zabranu ne smatramo kvalitetnim i realnim rješenjem, a upravo se to nacrtom nudi. Ta zabrana ne isključuje čak ni sredstva kojima se aktivni pušači uglavnom služe, kako bi se odvikli pušenja duhanskih proizvoda, što je poseban problem. Dakle,  definitivno ovakav zakon ne nudi mogućnost da se ni u javnim, niti u ugostiteljskim objektima omogući pušenje u posebnim prostorijama za pušače.

Ako uzmemo za primjer zemlje koje su već članice Evropske unije i uporedimo ovaj Zakon sa zakonima u tim zemljama, jasno se može utvrditi da su predvidjeli alternative za pušače, a najčešće tzv. posebne prostorije za pušače (R Hrvatska). Ukoliko zakon u formi prijedloga, od strane predlagača ne poprimi realnu formu, Klub SDP BiH će putem amandmana nastojati da popravi rješenje, a sugestije na nacrt će se uložiti i prilikom razmatranja Zakona u Domu naroda PFBiH. S druge strane, postoje mišljenja da je ovaj prijedlog tek prividan pokušaj da se ispuni jedan od uslova na putu ka EU, tako da se ne može utvrditi kada će se u formi prijedloga uopšte i pojaviti u proceduri.

S poštovanjem,

Nermin Nikšić


Datum odgovora: 30.03.2017

Pitanje: Da li su novim zakonom predviđeni nepovoljniji uslovi za odlazak u starosnu penziju?

Pitanje postavljeno: 11.04.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovani,

Novim Zakonom o PIO/MIO se uvodi poseban način obračunavanja radnog staža za sticanje uslova za ostvarivanje penzije, što uključuje i ispunjavanje uslova za odlazak u starosnu penziju. Godine života nisu korigovane, staž neophodan za ostvarenje penzije je umanjen, međutim, mogućnost da se uzima u obzir deset godina, u kojima su primanja bila najveća, prilikom obračuna penzija, više ne postoji. Najveća nepravda je u tome da će oni koji ostvare pravo po novom zakonu, u odnosu na one koji su to pravo ostvarili prema važećem zakonu, imati znatno manje penzije (npr. rudar koji bi ostvario pravo sa 25 godina staža po novom zakonu će u odnosu na rudara sa istim uslovima koji je ranije penzionisan imati penziju veću za iznos od 150 KM). Veliki broj rješenja smatramo problematičnim, što pokazuje i činjenica da smo uložili gotovo devedeset amandmana, koji nisu prihvaćeni u Predstavničkom domu PFBiH. Nakon što je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se Prijedlog zakona vrati u formu nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje ovog zakona.

S poštovanjem,

Nermin Nikšić


Datum odgovora: 30.03.2017

Pitanje: Da li smatrate da svi građani FBiH trebaju biti donori organa, ukoliko se tome pismeno ne usprotive?

Pitanje postavljeno: 19.04.2016  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o transplantaciji organa i tkiva u svrhu liječenja FBiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovani,

Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine odluke o politikama te vrste koja obuhvata gotovo svu populaciju entiteta, države ili nekog drugog nivoa ne donosi odluke na temelju mog stava ili stava rukovodstva bez da se ne obavi  stručni i javni dijalog, odnosno, ispitivanje javnog mnijenja. Ovo pitanje je jedno od onih kojem smo se mi u BiH dužni posvetiti na našem putu ka evropskim integracijama. Bitno je naglasiti  da ovaj zakon je dio seta zakona koji su usvojile sve države u regionu.Kada se Zakon nađe na dnevnom redu SDP BiH će u zavisnosti od predloženog rješenja zauzeti jasan stav o ponuđenom tekstu zakona. Mislimo da nam zakon treba, a lično nisam zagovornik rješenja koje obavezuje građane da moraju davati izjavu da se nečemu protive.

S poštovanjem,

Nermin Nikšić


Datum odgovora: 27.03.2017

Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,

Pitanje postavljeno: 10.01.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovani,

Klub SDP BiH je na prijedlog Zakona o PIO/MIO uložio 88 amandmana. Niti jedan od njih Vlada nije prihvatila, a još nije bilo izjašnjenje o prijedlogu Zakona. Pošto je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se  Prijedlog Zakona vrati u formu Nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje zakona.

S poštovanjem,

Nermin Nikšić


Datum odgovora: 27.03.2017

Pitanje: Prigovor na Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranjugrupe Oficira Oružanih snaga BiHPrigovor na odredbe Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH po sljedećem:1. U prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH nisu naznačeni prelazni koeficijenti (koji su bili u Nacrtu) kojim će se regulisati približavanje penzija ostvarenih po starom odnosno novom zakonu. Obrazloženje: Npr. Osiguranik 1 koje je ostvarilo penziju po starom zakonu imat će daleko veću penziju od Osiguranik 2 koji je ostvario penziju po novom zakonu, mada su penziju ostvarila sa istog radnog mjesta i sa istim poslovima i zadacima. Ako se radi o povoljnijem ili prijevremenom penzionisanju (vojnici, policija,...) uzmimo ubzir da će Osiguranik 2 imati i više staža od Osiguranika 1.Uzimajući u obzir gore navedeno dajemo sljedeći:Prijedlog:Predlažemo da se diskriminirijaće odredbe isprave u prijedlogu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju FBiH, na sljedeći način:1. Da se posebnim zakonom urede prava iz penzijskog osiguranja profesionalnih vojnih lica i ovlaštenih službenih osoba (ovlaštene službene osobe unutarnjih poslova, ovlaštene službene osobe pravosuđa), čime bi se penzije ovih kategorija uvećale za određeni procenat, kako je to uređeno u zemljama okruženja i EU. ili2. Da se u prijedlog Zakona PIO uvrste prelazni koeficijenti radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO.Obrazloženje:Za prijedlog 1.: Posebnim Zakonom bi se uredila oblast penzijsko invalidskog osiguranja za ove kategorije, jer smatramo da se postojeći Zakoni (Zakon o službi OS BiH, Zakon o policijskim službenicima FBiH i ostali zakoni vezani za ove kategorije) trebaju uskladiti sa Zakonom o PIO. Posebnim Zakonom bi se policajcima i profesionalnim vojnim licima uvećale penzije zbog teških radnih uslova, jer istima nije slučajno dat benificirani radni staž.Većina zemalja NATO-a posebnu skrb vodi o profesionalnim vojnim licima, te o njihovim penzijama jer se oni tokom radnog vijeka odriču određenih građanskih prava i rade posao koji je doista opasan. Zato mnoge od tih zemalja bivšim vojnicima nude povoljnije uvjete penzionisanja, dok im penzije ne isplaćuju iz državnog penzijskog fonda, već iz posebnoga vojnog. Kako je pripadnicima vojske zabranjeno sindikalno organizovanje, njihove stavove nema tko artikulirati.Za prijedlog 2.:Ako ne postoji mogućnost donošenja Posebnog Zakona za ove kategorije potrebno je uskladiti postojeće Zakone sa novim Zakonom o PIO, te uvrstiti prelazne koeficijente radi približavanja penzija ostvarenih po starom odnosno novom Zakonu PIO, kako bi se donekle ispravile nepravilnosti i nepravda posebno lica koja su provela u ratu više od tri godine i koja danas imaju preko 30 godina penzijskog staža, a istima je najduže ostalo do penzionisanja 5 godina.Prijedlog za prelazne koeficijente:Vrijednost ostvarene penzije po rješenju množi se sa prelaznim koeficijentima, a prema sljedećoj tabeli: Godina Faktor Uvećanja/koeficijent 2017 1,702018 1,652019 1,55 2020 1,50 2021 1,45 2022 1,40 2023 1,352024 1,302025 1,252026 1,20Prilikom razmatranja ovog prijedloga molili bi Vas da uvažite činjenicu da smo i mi boračka populacija, koja je svoj doprinos dala u proteklom ratu, a iznijela je i iznijet će najveći teret tranzicije Oružanih snaga BiH i ostalih reformskih procesa u BiH.Srdačan pozdrav,

Pitanje postavljeno: 10.01.2017  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u Federaciji BiH

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Poštovani,

Klub SDP BiH je na prijedlog Zakona o PIO/MIO uložio 88 amandmana. Niti jedan od njih Vlada nije prihvatila, a još nije bilo izjašnjenje o prijedlogu Zakona. Pošto je rasprava okončana u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, došlo je mišljenje Zakonodavno-pravne komisije da se  Prijedlog Zakona vrati u formu Nacrta, čime bi se otvorila mogućnost javne rasprave i većeg utjecaja na kvalitetna rješenja unutar ponuđenog teksta zakona. Ukoliko se ne uvaže predložene korekcije, Klub SDP BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH neće podržati donošenje zakona.

S poštovanjem,

Nermin Nikšić


Datum odgovora: 27.03.2017

Stranica 1 od 5