Kako se to navodi u obrazloženju Nacrta, osnovni razlog za donošenje zakona je potpunije i sveobuhvatnije regulisanje oblasti strateškog planiranja kao osnovne komponente razvoja javnih politika. Također, kao bitan razlog za donošenje zakona navodi se i usaglašen pristup strateškom planiranju zasnovan na istim metodologijama na oba nivoa vlasti u Republici Srpskoj – republički nivo i nivo jedinica lokalne samouprave.
Poglavlje I - Osnovne odredbe
Članovima od 1. do 4. utvrđuje se predmet ovoga zakona, definiše se cilj ovog zakona, a to je uspostavljanje jedinstvenog i funkcionalnog sistema planiranja i upravljanja održivim razvojem u Republici Srpskoj, zatim se definiše značenje određenih pojmova korištenih u ovom zakonu, kao i načela sistema strateškog planiranja i upravljanja razvojem u Republici Srpskoj.
Poglavlje II – Institucionalni okvir za strateško planiranje i upravljanje razvojem
Članovima 6, 7. i 8. propisuju se poslovi u procesima strateškog planiranja koje obavlja Generalni sekretarijat Vlade, kao i poslovi koje obavljaju organi republičke uprave i jedinice lokalne samouprave.
Nosioci poslova strateškog planiranja i upravljanja razvojem su Vlada Republike Srpske, republički organi uprave i službe Vlade, te organi jedinice lokalne samouprave.
U članu 9. propisuje se da se osniva Savjet za razvoj kao savjetodavno tijelo u procesima strateškog planiranja i upravljanja razvojem, utvrđuje se sastav Savjeta, imenovanje, te da administrativne poslove za potrebe Savjeta obavlja Generalni sekretarijat Vlade.
Poglavlje III – Strateški dokumenti
Ovo poglavlje obuhvata članove od 11. do 15.
Članom 11. utvrđuje se šta čini strateški okvir u Republici Srpskoj, kao i koji su to strateški dokumenti.
Članom 12. propisuje se šta utvrđuje Strategija razvoja Republike Srpske, način donošenja Strategije, koordinisanje i upravljanje procesima izrade Strategije, kao i period na koji se donosi Strategija razvoja Republike Srpske.
Članovima 13, 14. i 15. propisuje se šta su to sektorske strategije RS, šta su strategije razvoja jedinica lokalne samouprave, te šta su to sektorske strategije razvoja jedinica lokalne samouprave, zatim ko donosi odluku o postupku izrade sektorskih strategija, kao i vremenski period na koji se donose sektorske strategije.
Poglavlje IV – Provedbeni dokumenti
Članom 16. uređuje se koji su to provedbeni dokumenti u Republici Srpskoj za sprovođenje strateških ciljeva i prioriteta utvrđenim strateškim dokumentima, kao i obaveza Vlade da donese uredbu kojom će se bliže urediti procedure izrade provedbenih dokumenata, struktura, praćenje, izvještavanje i vrednovanje, te usklađivanje sa budžetskim planiranjem.
Članovima 19 - 23. uređuju se srednjoročni i godišnji planovi rada organa uprave, godišnji izvještaj o radu republičkih organa uprave, kao i godišnji program i godišnji izvještaj o radu Vlade.
Članovima 24. i 25. definiše se i uređuje plan rada gradonačelnika, odnosno načelnika opštine i gradske, odnosno opštinske uprave, kao i godišnji izvještaj o radu gradonačelnika, odnosno načelnika i gradske, odnosno opštinske uprave.
Članom 26. uređuje se donošenje akcionih planova za realizaciju strateških dokumenata, definišu se organi koji donose akcione planove, kao i princip i period za koji se donose akcioni planovi.
Članom 27. propisuje se u kojim slučajevima se izrađuju godišnji izvještaji o sprovođenju strateških dokumenata, nosioci izrade godišnjih izvještaja, te organi koji usvajaju godišnje izvještaje.
Članovima 28. i 29. uređuje se vrednovanje strateških dokumenata, odnosno cilj, način i postupak vrednovanja.
Poglavlje V – Finansiranje strateških prioriteta održivog razvoja Republike Srpske
Članom 30. utvrđuju se izvori finansiranja strateških prioriteta održivog razvoja Republike Srpske.
Poglavlje VI – Prelazne i završne odredbe
Članom 31. propisuje se obaveza Vlade RS za donošenje podzakonskih akata potrebnih za sprovedbu ovog zakona u roku od šest mjeseci od dana njegovog stupanja na snagu.
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenom glasniku Republike Srpske.