Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?
ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama
             04.11.2025.
            
             Preuzmite tekst zakona
            
 Detaljnije
        
            Predlagač:
 Vlada RS
            
            Vrsta procedure: Redovna
            
            Oblast zakona: Obrazovanje
            
            Status: U proceduri 
            
        
Prijedlog ovog zakona našao se na dnevnom redu 16. redovne sjednice Narodne skupštine Republike Srpske, koja je zakazana za 4. novembar 2025. godine.
Predlagač navodi da je bilo potrebno donijeti novi tekst zakona zbog neprimjenjivosti pojedinih odredbi važećeg zakona te usklađivanja s drugim propisima, optimizacije administrativnih procedura, proširivanja prava za pojedine kategorije stanovništva te jasnijeg preciziranja pojedinih odredbi zakona.
Platforma Javna rasprava interpretirala je Nacrt ovog zakona, a više o njemu možete pročitati OVDJE.
 
        Uključivanje u ustanovu potencijalno nadarenog djeteta, djeteta s teškoćama u učenju, djeteta izloženog socijalno rizičnim ponašanjima, djeteta bez roditeljskog staranja, djeteta koje ne poznaje jezik na kojem se odvija vaspitno-obrazovni rad i djeteta sa smetnjama u razvoju predstavlja inkluzivno vaspitanje i obrazovanje koje podrazumijeva pravo na jednake mogućnosti tokom vaspitanja i obrazovanja i pravo da ostvari svoje pune potencijale u skladu sa svojim mogućnostima. U ovom slučaju ustanova je dužna da izradi individualizovani vaspitno-obrazovni program koji je prilagođen njihovim potrebama i sposobnostima. Fotografija: Pexels.com
            Ovo je jedna od najvažnijih tema
 u ovom zakonu.
        
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
 
        Vaspitno-obrazovni rad s djecom sa smetnjama u razvoju uključenu u redovne uzrasne grupe u predškolskoj ustanovi obavljaju vaspitači uz stručnu podršku defektologa, u zavisnosti od vrste smetnje. Fotografija: Pexels.com
            Ovo je jedna od najvažnijih tema
 u ovom zakonu.
        
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
 
        Ukoliko ne postoje potrebni uslovi za obuhvatanje sve predškolske djece, u predškolsku ustanovu prednost pri upisu imaju sljedeće kategorije: djeca koja su korisnici socijalne zaštite, djeca s rijetkim bolestima, djeca čiji su roditelji lica s invaliditetom ili lica oboljela od teških bolesti, uvažavajući pravo na razumno prilagođavanje postupka upisa djeteta za roditelje, djeca samohranih roditelja, djeca iz porodica s troje ili više djece, djeca iz porodica kojima je utvrđen status korisnika prava na novčanu pomoć, dječiji dodatak i materinski dodatak, i djeca pripadnika manjinskih etničkih zajednica. Fotografija: Pexels.com
            Ovo je jedna od najvažnijih tema
 u ovom zakonu.
        
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
 
        Ustanova je dužna kolektivno osigurati svu djecu od povreda i nesretnog slučaja, izuzev djece koja pohađaju produženi boravak, a koja su osigurana u osnovnoj školi. Fotografija: Pexels.com
            Ovo je jedna od najvažnijih tema
 u ovom zakonu.
        
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
 
        Roditelji imaju pravo da osnuju savjet roditelja, a predškolska ustanova ima obavezu da im u tome pomogne. Savjet se bira na način i po proceduri utvrđenoj opštim aktom predškolske ustanove te odražava nacionalnu strukturu djece u predškolskoj ustanovi i jednaku zastupljenost oba spola. Fotografija: Pexels.com
            Ovo je jedna od najvažnijih tema
 u ovom zakonu.
        
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
 
                 
                