Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?
ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama
29.05.2025.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije
Predlagač:
Vijeće ministara BiH
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Pravna država
Status: U proceduri
Zakon bitan za EU integracije
Prijedlog ovog zakona našao se na dnevnom redu 14. hitne sjednice Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, koja je zakazana za 29. maj 2025. godine.
Prijedlog ovog zakona zasnovan je na principima transparentnosti rada Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH (VSTV BiH), integriteta članova VSTV-a i nosilaca pravosudnih funkcija, transparentnosti izbora nosilaca pravosudnih funkcija, principu dvostepenosti pri odlučivanju i principu odgovornosti nosilaca pravosudnih funkcija.
VSTV BiH ima 20 članova, po osam iz reda sudija i tužilaca, dok će po jednog člana imenovati Vijeće ministara BiH, Parlamentarna skupština BiH te advokatske komore Federacije BiH i Republike Srpske iz reda advokata. Fotografija: tuzlanski.ba
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Član VSTV-a bira se na mandat od pet godina i ne može biti ponovo izabran za uzastopni mandat, ali osoba može biti izabrana za člana VSTV-a najviše dva puta. Ako članu VSTV-a mandat prestane prije isteka vremena na koje je izabran, na njegovo mjesto se, do isteka započetog mandata, bira drugi član. Fotografija: alfa.mk
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Član VSTV-a ne smije obavljati funkciju niti bilo kakvu dužnost u političkoj partiji, kao ni u udruženjima ili fondacijama povezanim s političkim partijama, te je dužan suzdržati se od učešća u aktivnostima političkih partija. Fotografija: alsat.mk
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Sukob interesa člana VSTV-a postoji u situacijama u kojima član VSTV-a ima privatni interes koji utiče ili može razumno uticati na zakonitost, transparentnost, objektivnost i nepristranost u obavljanju njegove funkcije u VSTV-u, odnosno u kojima privatni interes šteti ili može razumno štetiti javnom interesu ili povjerenju građana. Pod privatnim interesom podrazumijeva se materijalna ili nematerijalna korist za člana VSTV-a, njegovog srodnika, bračnog ili vanbračnog druga, bez obzira na to da li su brak ili vanbračna zajednica prestali, te njegovog srodnika ili interesno povezanog fizičkog ili pravnog lica. Ovaj interes se odnosi, ali se ne ograničava, na poslovne i političke odnose. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Odredbe ovog zakona koje regulišu podnošenje izvještaja o imovini i interesima sudija i tužilaca primjenjuju se i na članove VSTV-a. Izvještaji će biti objavljeni na internetskoj stranici Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH s ciljem jačanja integriteta, transparentnosti i povjerenja javnosti u rad pravosuđa te radi sprečavanja sukoba interesa i drugih nedopuštenih uticaja u vršenju funkcije u pravosuđu. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH uspostavlja evidenciju, odnosno registar izvještaja o imovini i interesima sudija i tužilaca. Izvještaji sudije, odnosno tužioca kojem je prestao mandat, brišu se iz registra po proteku deset godina od prestanka mandata. Brisanje se neće vršiti dok Visoko sudsko i tužilačko vijeće, ili bilo koji drugi organ u službenom postupku, koristi izvještaje i priloge uz izvještaje. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Odgovorno službeno lice u javnom organu koje ne sarađuje s organom koje je nadležno za provjeru izvještaja ili ne dostavlja organu tražene informacije kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000 do 10.000 KM. Fizičko lice koje ne sarađuje s organom nadležnim za provjeru izvještaja ili ne dostavi organu tražene informacije prema zakonom propisanim procedurama kaznit će se novčanom kaznom u iznosu od 2.000 do 10.000 KM. Za isti prekršaj pravno lice će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 20.000 KM. Fotografija: bljesak.info
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Sudija, tužilac, sudija porotnik, uključujući i predsjednike sudova, glavne tužioce i njihove zamjenike, disciplinski su odgovorni za disciplinske prekršaje propisane ovim zakonom, a koje su počinili namjerno ili iz grube nepažnje. Krivična, odnosno prekršajna odgovornost ne isključuje disciplinsku odgovornost sudije ili tužioca za isto djelo koje je bilo predmet krivičnog, odnosno prekršajnog postupka ako je takvo djelo istovremeno i disciplinski prekršaj. Fotografija: pexels.com
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!