Pitanje: Poštovanje,Postavljam Vam pitanje ispred učenika Prve gimnazije u Zenici. Radimo projekt građanin na temu Transplantacije organa i zanima nas Vaše mišljenje o sljedećem prijedlogu.Transplantacija organa u FBiH nije nepoznanica, ali ovaj proces u praksi suočen je sa mnogim izazovima. Neki od tih izazova su: nedostatak donora, zakonske regulative i nemogućnost evidentiranja donora. Mali broj donora je posljedica nekoliko faktora: građani nisu dovoljno informirani, rijetko se pokreću kampanje, a prema postojećem zakonu (član 30a, zakon o transplantacijama organa i tkiva) u konačnici porodica igra odlučujuću ulogu u odluci o doniranju organa od moždano preminulih članova porodice. Politika našeg razreda, rješenje ovog problema, vidi u OPT-IN modelu, koji već postoji u zakonima i praksi razvijenih zemalja. Zakon o transplantaciji organa i tkiva u svrhu liječenja FBiH bi trebalo izmijeniti i dopuniti kako bi se prilagodio OPT-IN modelu. OPT-IN model, transplantacija organa, podrazumijeva sistem u kojem osobe donose odluku da pristaju na donaciju organa nakon smrti, a da bi se njihova odluka provela, moraju se registrirati kao donatori i preuzeti svoju donorsku karticu. U ovom modelu ljudi imaju mogućnost da odluče žele li donirati svoje organe ili ne, i taj izbor treba biti regulisan zakonom, formalnim dokumentom ili registrom te fizičkim dokazom (dokumentom) koji će oni imati sa sobom. Da bi se OPT-IN model regulisao zakonom u FBiH, potrebno je donijeti novi ili izmijeniti postojeći Zakon o transplantaciji organa i tkiva u svrhu liječenja FBiH koji bi podrazumijevao sljedeće: 1. Pristanak za donaciju putem registara donatora;2. Proces registracije online ili u medicinskim ustanovama; 3. Informiranje građana-zakonom obavezati vlasti i zdravstvene ustanove da pruže jasnu informaciju o transplantaciji organa;4. Odbijanje donacije-mogućnost odustajanja;5. Podsticanje i motivacija za doniranje npr. poreske olakšice ili druge koristi, kao što već postoji za dobrovoljne davaoce krvi.Institucije vlasti koje su nadležne za ovu mjeru javne politike su Ministarstvo zdravstva FBiH i Parlamentarna skupština FBiH. Ministarstvo zdravsta bi trebalo u saradnji sa kantonalnim ministarstvima, udruženjima i nevladinim organizacijama koje se bave ovim problemom pripremiti prijedlog ZAKONA, izmjene dopune zakona i uputiti ih u parlamentarnu proceduru na usvajanje.Da li biste Vi podržali ovakvu vrstu izmjene i dopune zakona? Molimo Vas da obrazložiti Vaš odgovor. Hvala Vam! Puno poštovanja, Henna Mujić
Pitanje: Pozdrav gospodine Smajić. Koliko shvatam, preskočilo se pitanje pomjeranja dobne granice za pripadnike Os BiH, dok je evo usvojen zakon o povećanju plate. Za nas vojnike kojima se bliži 40 godina, ovo prvo je mnogo važnije. Znam da se vi najviše zalažete za ovo, svaka vam čast na tome. Znam i da kolege iz HDZ-a podržavaju isto. Mislim da je krajnje vrijeme da pitanje produženja konačno dodje na red jer kada je taj zakon u pitanju, onda su tu zapravo u pitanju mjeseci pa čak i dani nečijeg života, nešto što se ni u kom slučaju ne bi trebalo odlagati. Ali eto. Srdačan pozdrav
Pitanje: Da li će produženje starosne granice smanjiti mogućnosti za zapošljavanje mlađih vojnika i smanjiti dinamiku prijema novih kadrova?
Odgovor:
Produzenje starosne dobi u Oruzanim snagama nece znacajno utjecati na zaposljavanja mladih vojnika niti smanjiti dinamiku prijema novih kadrova. Cilj ove inicijative nije zadrzavanje kadrova naustrb mladih, vec ocuvanje kontinuiteta, iskustva i strucnosti unutar Oruzanih snaga.
Ocekujem da Ministarstvo odbrane dodatno pojaca napore u privlacenju mladih kandidata kroz bolje uslove rada, modernizaciju opreme i prilike za profesionalni razvoj
Pozdrav za vas