Prijedlogom zakona dodaje se novi stav (3) u članu 3. važećeg zakonskog propisa. Ovim novim stavom određuje se da se svi izrazi u ovom zakonu koji su dati u jednom gramatičkom rodu, bez diskriminacije, odnose i na muškarce i na žene.
Članom 2. dopunjava se stav (5) u članu 4. važećeg zakona. Ovom dopunom definiše se da se ovaj zakon primjenjuje i na članove Vijeća.
Predloženi tekst zakona dodaje novi stav (3) u član 5. Ovim stavom zabranjuje se članovima Vijeća da se, godinu nakon isteka mandata, prijavljuju ili budu birani na upražnjenu poziciju u pravosuđu, koja predstavlja napredovanje. Ovo se odnosi na pozicije i u Ustavnom sudu FBiH i Ustavnom sudu RS, te se ne mogu prijaviti na upražnjenu poziciju glavnog disciplinskog tužioca i zamjenika u Uredu disciplinskog tužioca i direktora, odnosno zamjenika u Sekretarijatu Vijeća.
Članom 4. Prijedloga zakona mijenjaju se odredbe u članu 6. važećeg zakona. Ovim izmjenama se propisuju slučajevi prestanka mandata članova Vijeća i slučajevi njihovog razrješenja.
Prijedlogom se u članu 5. dodaje novi član 6a. Ovim članom se definišu uslovi za razrješavanje funkcije člana Vijeća. Član Vijeća se razrješava svoje funkcije u slučaju da kršenjem ovoga zakona ili drugom radnjom ozbiljno naruši ugled Vijeća, u slučaju nespojivih funkcija, u slučajevima odsustva sa funkcije člana Vijeća u trajanju dužem od tri mjeseca neprekidno, odnosno u trajanju dužem od šest mjeseci neprekidno ukoliko je odsustvo uzrokovano bolešću. Postupak za razrješenje člana Vijeća pokreće se na prijedlog svakog sudije, tužioca ili člana Vijeća. Određuje se postupak za utvrđivanje činjenica, formiranje komisije i njen sastav. Odluku o razrješenju Vijeće donosi dvotrećinskom većinom glasova Vijeća onih koji su prisutni.
Ovim prijedlogom uređuje se nespojivost funkcija članova Vijeća, te se dodaje novi član 10a, kojim se regulišu slučajevi u kojima postoji sukob interesa članova Vijeća. Članovima Vijeća kod kojih postoji sukob interesa prestaje mandat.
Prijedlogom zakona vrši se izmjena u važećem članu 14. Ovim izmjenama propisuje se da član Vijeća ne može biti suzdržan od glasanja.
Predloženim izmjenama i dopunama zakona dodaje se nova tačka 30) u sadašnjem članu 17. Ovim članom se proširuje djelatnost Vijeća te je sada Vijeće zaduženo da vrši provjeru i objavljuje izvještaje o imovini i interesima sudija i tužilaca.
Prijedlog zakona vrši izmjene i dopune u članu 44. Ovim izmjenama definiše se da se odluka o imenovanju kandidata na funkciju sudije ili tužioca donosi u obliku rješenja koje se objavljuje i na internet-stranici Vijeća. Protiv ovoga rješenja dozvoljeno je pokretanje upravnog spora pred Sudom BiH. Tužba za pokretanje upravnog spora podnosi se u roku od osam dana od dana objavljivanja rješenja. U slučaju pokretanja upravnog spora, za tu poziciju se odgađa stupanje na funkciju novoimenovanog sudije ili tužioca dok se ne okonča spor.
Predloženi tekst zakona u potpunosti vrši izmjenu člana 54. kojim se definiše odgovornost sudija i tužioca za disciplinski prekršaj.
Prijedlogom zakona mijenjaju se članovi 56. i 57. Ovim izmjenama definišu se prekršaji za koje sudija i tužilac moraju disciplinski odgovarati.
Predloženim zakonom dodaje se novi član 57a. kojim se definišu disciplinski prekršaji članova Vijeća.
Ovim prijedlogom zakona vrše se izmjene i dopune u članu 58. te se detaljnije uređuju vrste disciplinskih mjera.
Prijedlog zakona uvodi nove članove 61a. i 61b. Članom 61a. definišu se posebna pravila za disciplinski postupak protiv člana Vijeća. Određuje se da postupak protiv člana Vijeća vodi prvostepena i drugostepena komisija. Obje komisije sastoje se od tri člana. U disciplinskom postupku koji se vodi protiv člana koji je sudija, članovi prvostepene i drugostepene komisije bit će sastavljeni od sudija, a u disciplinskom postupku protiv člana koji je tužilac, članovi prvostepene i drugostepene komisije bit će tužioci. U disciplinskom postupku protiv člana Vijeća koji nije sudija ili tužilac, članovi prvostepene i drugostepene komisije bit će jedan sudija, jedan tužilac i član Vijeća koji nije iz reda sudija i tužilaca.
Izmjene i dopune zakona predviđaju da se članom 61b. uspostavlja lista članova disciplinske komisije. Sud BiH, Vrhovni sud FBiH, Vrhovni sud RS i Apelacioni sud Brčko distrikta na opštoj sjednici predlažu po dvoje sudija za člana disciplinske komisije protiv člana Vijeća. Tužilaštvo BiH, Federalno tužilaštvo FBiH, Republičko javno tužilaštvo RS i Tužilaštvo Brčko distrikta na kolegiju predlažu po dvoje tužilaca za člana disciplinske komisije protiv člana Vijeća.
Prijedlog zakona predviđa izmjenu člana 72. te uređuje zastarijevanje pokretanja disciplinskog postupka. Disciplinski postupak protiv sudije, tužioca ili člana Vijeća se ne može pokrenuti po isteku dvije godine od dana prijema pritužbe, odnosno po isteku pet godina od dana kada je navodni prekršaj počinjen.
Prijedlogom izmjena i dopunama zakona u potpunosti se mijenja postojeći član 82. te se reguliše zabrana vršenja nespojivih funkcija. Sudija ili tužilac ne smije biti član niti vršiti bilo kakvu funkciju u organima političkih partija, odnosno udruženjima ili fondacijama povezanih s političkim partijama, i uzdržavat će se od učestvovanja u aktivnostima političkih partija koje imaju javni karakter.
Predloženi tekst zakona mijenja član 83. te uređuje dodatne aktivnosti van radnog vremena kojima se sudija ili tužilac mogu baviti.
Prijedlog zakona mijenja član 84. te uređuje prihode po osnovu dodatnih aktivnosti. Određuje se da neto naknade za dodatne aktivnosti sudije ili tužioca ne smiju na godišnjem nivou preći ukupni iznos od 40% njegove godišnje neto plate sudije ili tužioca.
Izmjene i dopune zakona predviđaju izmjenu i člana 85. Ovim članom uređuju se situacije kada sudija ili tužilac može tražiti mišljenje od Vijeća, odnosno kada Vijeće daje svoje mišljenje po službenoj dužnosti.
Prijedlogom se mijenja član 86. Ovim izmjenama se detaljno uređuje obaveza sudija i tužilaca o dostavljanju izvještaja o imovini, te se definiše koje informacije ovaj izvještaj mora sadržavati. Rok za dostavljanje izvještaja za prethodnu godinu je 30. april tekuće godine.
Izmjenama i dopunama predviđa se donošenje novih članova od 86a do 86k.
Član 86a. uređuje transparentnost izvještaja. Vijeće je obavezno da redovno provjerava tačnost, cjelovitost i istinitost prijavljenih podataka.
Član 86b. uređuje provjeru i analizu podatka koje vrši Vijeće. Provjera se vrši putem formalne provjere, redovne provjere i dodatne provjere. Definišu se pojmovi kao što su finansijski priliv i finansijski odliv.
Član 86c. uređuje provođenje dodatne provjere, kojima može biti obuhvaćen cijeli izvještaj ili pojedini navodi iz izvještaja.
Član 86d. bavi se definisanjem rezultata provjere. Postupak provjere okončava se informacijom o provedenoj kontroli, koji sadrži podatke o vrsti i obimu provjere, prikupljenim informacijama i ishodu provjere s obrazloženjem. Ukoliko se provjerom ustanovi da postoje nepravilnosti, o tome se obavještava Ured disciplinskog tužioca. Teret dokazivanja je na sudiji, tužiocu, odnosno članu Vijeća da dostavi dokaze kojima će osporiti informacije dobivene provjerom.
Član 86e. definiše uspostavu registra izvještaja o imovini i interesima.
Članom 86f. se uspostavlja Jedinica za provođenje postupka po izvještajima (u daljem testu: Jedinica) koja se osniva pri Sekretarijatu Vijeća. Ova jedinica je nezavisna u vršenju poslova i nadležna je za provođenje odredbi ovoga zakona. Definišu se uslovi za imenovanje šefa Jedinice, njegovog zamjenika te njihove ovlasti u vršenju poslova u skladu sa ovim zakonom.
Član 86g. uređuje nadležnost Jedinice.
Član 86h. definiše vanjsko praćenje rada Jedinice. Vijeće će u ovu svrhu angažovati stručnjake koji imaju savjetodavnu ulogu. Ovi stručnjaci imaju neometan pristup informacijama i dokumentaciji Jedinice. Stručnjaci mogu predložiti i pokretanje disciplinskog postupka protiv zaposlenih u Jedinici.
Član 86i. određuje da Vijeće posebnim pravilnikom reguliše detalje u vezi sa obrascima za izvještaj, uključujući i priloge.
Član 86j. određuje novčane kazne za službeno lice u javnom organu koje ne surađuje sa Jedinicom, u iznosu od 2.000 KM do 10.000 KM. Za fizičko lice koje ne surađuje sa Jedinicom predviđena je novčana kazna u iznosu od 2.000KM do 10.000KM, dok je za pravno lice predviđena novčana kazna od 5.000KM do 20.000KM.
Član 86k. određuje da se odredbe ovoga poglavlja jednako primjenjuju na sve članove Vijeća.
Predloženi tekst vrši izmjenu člana 88. Ovom izmjenom se određuje da mandat sudije ili tužioca prestaje ukoliko je pravosnažno osuđen za krivično djelo za koje je predviđena kazna zatvora.
Ovaj prijedlog propisuje i donošenje pratećih podzakonskih akata u skladu sa odredbama ovoga zakona.
Predloženi zakon ostavlja rok od 30 dana za dostavu izvještaja o imovini i interesima sudijama i tužiocima koji se zateknu na funkciji u momentu donošenja ovoga zakona.
U prijedlogu se propisuje da će Parlamentarna skupština BiH, u roku od godinu od dana donošenja ovoga zakona, donijeti zakon o sudskom i tužilačkom vijeću, koji će biti usklađen sa standardima EU.
Prijedlogom o izmjenama i dopunama se također određuje rok za stupanje ovoga zakona na snagu.