Irfan Čengić

Ovo je profil iz mandata (2018)

100%
Broj pitanja: 61
Broj odgovora: 61
Stranka
SDP
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Predstavnički dom
Kratka biografija

Irfan Čengić, generalni sekretar Socijaldemokratske partije BiH od decembra 2014. godine. Prije izbora na ovu poziciju obavljao je funkciju predsjednika Foruma mladih SDP BiH Stari Grad Sarajevo.

Na izborima 2018. godine izabran za zastupnika u Predstavničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine iz izborne jedinice 411.

Prije izbora u Parlament Federacije Bosne i Hercegovine bio je vijećnik u Općinskom vijeću Stari Grad Sarajevo gdje je obnašao funkciju dopredsjedavajućeg Općinskog vijeća Stari Grad Sarajevo od 2016.godine do 2018.godine, dok je u periodu od 2012. do 2016. godine obnašao dužnost šefa kluba vijećnika SDP-a.

U mandatnom periodu 2008-2012. obnašao je poziciju Predsjednika komisije za pitanja mladih OV Stari Grad Sarajevo, a od 2012. do 2016.godine bio je član komisije za statut i propise OV Stari Grad Sarajevo.

U oktobru 2012. godine na lokalnim izborima izabran je kao najmlađi vijećnik u Bosni i Hercegovini u Općinsko vijeće Stari Grad Sarajevo.

Također je bio aktivan u nevladinom sektoru i studentskim organizacijama, te je autor nekoliko radova na temu političkog i društvenog aktivizma, a po zanimanju je pravnik.

Izborna jedinica
411
Pozicija
Zastupnik
Broj osvojenih glasova
4281

Pitanje: Poštovani,Posljednjih dana mnogo slušamo i čitamo o prijedlogu Zakona o porezu na dohodak i prijedlogu Zakona o doprinosima, Jedni su ZA, drugi PROTIV. Međutim, niko od Vas da konkretno ljudima prikaže na primjeru šta to znaci za radnike, a šta za poslodavce. Nažalost ljudi koji uopšte ne razumiju ovu tematiku raspravljaju i odlučuju. Smatram da ste trebali angažovati nekoga da Vam sve to prikaže na jednom primjeru, primjeru jednog radnika i njegove plate. Kao magistar društvenih nauka iz područja Ekonomije, certificirani računovođa, osoba koja konkretno radi na obračunu plata i naknada, te doprinosa i poreza mogu da kažem da bi po prijedlogu novog Zakona o porezu na dohodak i prijedlogu Zakona o doprinosima radnici dobili manje plate (mislim na plate+TO+prevoz), dok bi sa druge strane poslodavci napravili znatne uštede koje se sigurno neće iskoristiti za povećanje plate radnicima (iako su prilikom "guranja"ove ideje imali to kao argument). Prema analizi koju sam uradio (posmatrao samo platu 1650KM prije poreza, 220KM TO i 53KM prevoz) radnik će dobiti 24,14KM manje, dok će sa druge strane poslodavac uštedjeti 251,12KM. Ukoliko bi posmatrali ovo još i šire, jer će se u suštini proširiti porezna osnovica to izgleda još nepovoljnije za radnika. Svjestan sam da će zbog oslobađanja dodadnih sredstava poslodavci moći stvarati nova radna mjesta, da će se oporezivanjem punim doprinosima ugovora o djelu povećati broj zaposlenih i kompenzirati tih ukinutih 10,5% doprinosa na osnovicu, ali zašto sve to preko leđa radnika?? Zašto se sredstva za poticaj razvoja ekonomije ne traže u velikom iznosu nepotrenih troškovima javnog sektora?? Mislim da prijedlog novog Zakona o porezu na dohodak i prijedlog Zakona o doprinosima ima smila samo ako se usvoji zajedno za Zakonom kojim će se podići minimalna plata, te odredbom da se bar 50% sredstava koje će se osloboditi poslodavcu iskoriste za povećanje plata radnicima. Tad bi mogli reci da bi sve ovo išlo u korist radnika. Dakle, obzirom da ste neko ko ima mogućnost ovo da iznese na mjestu gdje se donose odluke, molim Vas da napravite analizu na jednom primjeru i to predstavite kolegama i javnosti. Čini mi se da zastupnici zastupaju stranu/poziciju u kojoj se oni nalaze (kako neko može biti protiv oporezivanja ugovora o djelu punim doprinosima i porezom??), mislim da bi bilo pošteno da se zastupaju interesi svih građana...jer ne možemo svi biti u Predstavničkom domu... treba neko i da radi.LP

Pitanje postavljeno: 19.11.2021  Podijeli. Vidi pitanje

Odgovor:

Moje gostovanje o ovoj temi naBHRT možete pogledati na http://bit.ly/3wPS0a1 

Moja ključna zamjerka na zakon o porezu na dohodak jeste neozbiljan pristup Vlade Federacije BiH na izradi i samom usvajanju ovih zakona. 

Ovi zakoni se više od dvije godine vuku po ladicama Parlamenta i imali su desetine amandmana, pa čak i Vlada FBiH je davala amandmane na vlastiti zakon. 

Koliko se ne zna ko pije a ko plaća u Vladi FBiH, prvo su odbili moj amandman u vezi dohotka sportista, a onda su u najnoviji prijedlog zakona uvrstili taj moj amandman. 

Redovna 6. sjednica na kojoj su se trebali razmatrati ovi zakoni zajedno sa Zakonom o doprinosima nikada nije održana, a pokušali su usvojiti ove zakone i prošle godine pa kada su vidili da nemaju podršku parlamentaraca za nakaradna rješenja onda su povukli zakon pa ga ponovo dostavili u parlamentarnu proceduru. 

Zakon neće biti na sjednici PD Parlamenta FBiH zakazanoj za 30. novembar. 

Prilikom izrade zakona Vlada odbija amandmane SDP-a te nema nikakvu saradnju sa opozicijom da dođemo zajedno do najboljeg rješenja.

Primjetno je da nemaju saradnju ni unutar koalicije po ovim pitanjima. 

Stav SDP-a je jasan i više puta artikulisan da nećemo podržati nove zakone o porezu na dohodak i doprinose bez zakona o minimalnoj plati i uključivanju opozicije u ovaj proces. 

🔴Ulazak toplog obroka i drugi naknada u oporezivanje bez obzira na smanjenje stopa doprinosa stvoriti će veći trošak za poslodavce kojima sada radnici imaju primanja do 800KM a upitno je da li će radnici uopšte imati veća primanja nakon reforme. 

🔴Vlada FBiH koja nije izabrana 3 godine nakon održanih izbora, Vlada kojoj nije usvojen izvještaj o radu nema legitimitet da predlaže ove zakone na ovakav način. 

🔴Ovaj zakon ide u oporezivanje i stipendija iznad 300KM mjesečno, volontiranja, tiče se i nasljedstva u jednom dijelu uz ulogu i kantoma te uvodi veću stopu poreza na dohodak. 

🔴Ne žele sprovesti progresivno oporezivanje manjim porezima za manje dohotke a većim za veće što je posljednja politička želja Alije Izetbegovića što pokazuje da Vlada koju vodi SDA nema nikakve veze sa temeljima SDA u ovoj oblasti. Ne trebam napominjati da je progresivno oporezivanje prisutno u zemljama EU.

🔴Niz je još zamjerki koji imam na ovaj zakon i koje nisu dobro obrzložene kao oporezivanje otpremnina radnika koje su preko tri prosječne plate. 

🔴Oporezuju socijalne naknade penzionerima većim od 85 KM mjesečno, čak se oporezuje smrt i bolest jer slučaju smrti zaposlenog, člana njegove porodice ili penzionisanog radnika, bolesti zaposlenog u oporezuju se naknade preko tri prosječne plate, dakle destimulišu se poslodavci da vode računa o svojim radnicima. 

🔴Ovim prijedlogom se oporezuje dohodak preko tri prosječne plate za tešku invalidnost naknadu posljedica nesrece po osnovu sudske odluke iznad pet prosjecnih plata. 

🔴Poznato je da sam se borio za kvalitetnije regulisanje rada freelancera i otpisivanje dugova, ali mislim da ovim zakonom situacija za njih je još nepovoljnija. 

🔴Stope poreza za Ugovore o djelu što je usluga iz Zakona o obligacionim odnosima a ne radni odnos će biti povećane. 

🔴Vlada također nije prihvatila amadman da se poveća neoporezivi dio dohotka na 1000 KM jer su ukinute olakšice za djecu.

U analizama i pozicijama sam se konsultovao sa nekoliko ekonomsita, medutim ni struka nema zajednički stav, svoje stavove na prvi tekst zakona sam iznio kroz set amandmana. Još uvijek ovaj zakon na dnevnom redu, kada bude svakako da ću predstaviti amandmane


Datum odgovora: 22.11.2021