Prema predlagaču, osnovi razlozi za donošenje novog zakona o Razvojnoj banci su stvaranje pravnog osnova za stabilnost i daljnji razvoj Banke u cilju finansiranja obnove i razvoja privrede Federacije, te usklađivanje s odredbama novih propisa o bankama, Agencije za bankarstvo i propisa o dugu, zaduživanju i garancijama u Federaciji.
Poglavlje I - Opšte odredbe
Članovima od 1. do 5. se uređuju predmet ovoga zakona, značenje pojedinih pojmova, primjena drugih zakona, opće odredbe poslovanja Banke, te mogućnost osnivanja privrednih društava od strane Banke, kao i njeno članstvo u međunarodnim finansijskim institucijama.
Banka je u smislu ovog zakona razvojna banka Federacije, ima svojstvo pravnog lica, ali se ne upisuje u sudski registar. Banka u funkciji regionalne usklađenosti razvoja može osnovati regionalne organizacione dijelove na području Federacije te Distrikta Brčko Bosne i Hercegovine. Također, propisano je da Banka može prestati s radom na osnovu posebnog zakona, kao i da nije obveznik poreza na dobit. Banka odgovara za svoje obaveze cijelom svojom imovinom, a Federacija garantuje za obaveze Banke. Odgovornost Federacije kao jemca za obaveze Banke je solidarna i neograničena.
Poglavlje II – Djelatnost i poslovanje
Članovima od 6. do 13. propisuju se ciljevi poslovanja Banke, njena djelatnost, uslovi za eksternalizaciju, poslovne politike Banke, aktivnosti Vlade Federacije u razvoju Banke, te način pribavljanja sredstava za obavljanje djelatnosti Banke i njen osnivački kapital.
Banka svojim poslovanjem, u okviru svojih ovlaštenja i nadležnosti, potiče sistematičan, održivi i ravnomjeran privredni razvoj kantona, gradova i općina u Federaciji i jačanje jedinstvenog ekonomskog prostora u skladu s općim strateškim ciljevima Federacije.
Također, propisuju se obaveze Banke ako određene poslovne aktivnosti eksternalizira. Tako je propisana obaveza uspostavljanja odgovarajućeg sistema upravljanja rizicima koji su povezani s eksternalizacijom, te obaveza obavještavanja Agencije o namjeravanoj eksternalizaciji materijalno značajnih aktivnosti.
Propisano je i da će Vlada Federacije podržati razvoj Banke na način da će osigurati usmjeravanje svih budućih kreditnih linija koje budu davale međunarodne finansijske institucije, a radi podržavanja ciljeva ekonomskog razvoja, kao i koristiti Banku kao jedinog posrednika za kreditna sredstva koja se budu davala krajnjim korisnicima za razvojne namjene iz budžetskih sredstva.
U skladu sa propisom o dugu, zaduživanju i garancijama u Federaciji, Banka može pribavljati sredstva. Banka za osiguranje izvora potrebnih za obavljanje djelatnosti može izdavati obveznice i druge dužničke vrijednosne papire i uzimati zajmove i kredite.
Minimalni osnovni kapital Banke ne može biti manji od 150.000.000,00 KM. Kapital Banke čini jedan poslovni udio u isključivom vlasništvu Federacije i ne može se dijeliti, prenositi niti zalagati.
Osim toga, propisuje se obaveza Banke da u svakom trenutku raspolaže kapitalom koji je adekvatan vrstama, obimu i složenosti poslova koje obavlja i rizicima kojima je izložena ili bi mogla biti izložena u svom poslovanju, kao i stopu adekvatnosti regulatornog kapitala u iznosu od najmanje 12%. Agencija je dužna propisati karakteristike, vrste, način i iznos pojedinih stavki koje se uključuju u izračun redovnog osnovnog kapitala, dodatnog osnovnog kapitala i dopunskog kapitala, način izračuna stope adekvatnosti regulatornog kapitala, stope osnovnog kapitala, kao i drugih stopa kapitala i kapitalne zahtjeve za određene vrste rizika (kreditni, tržišni, operativni i dr.)
Članovima od 14. do 16. definiše se sistem internih kontrola, a članovima od 17. do 34. propisuje se način upravljanja rizicima, praćenje usklađenosti poslovanja, interna revizija, zatim se definiše osnivanje i nadležnosti Odbora za reviziju, Odbora za rizike, Kreditnog odbora i Komisije za likvidnost, definiše se izloženost Banke, reguliše se način kupoprodaje plasmana Banke, te način izvještavanja Banke, kao i raspodjela dobiti i pokriće gubitaka Banke.
Poglavlje III – Upravljanje Bankom
Ovo poglavlje obuhvata članove od 35. do 48.
Članom 35. propisani su organi Banke (Skupština, Nadzorni odbor i Uprava).
Članom 36. definirano je da Skupštinu Banke čini Vlada Federacije. Predsjednik Skupštine je premijer Vlade Federacije, kojeg u njegovom odsustvu mijenja zamjenik premijera kojeg on ovlasti. Nadalje, propisana su pitanja o kojima odlučuje Skupština, kao i način odlučivanja na Skupštini (kvorum i potrebna većina). Tako je propisano da Skupština može odlučivati ako sjednici prisustvuju najmanje dvije trećine njezinih članova, a ona se redovito održava najmanje jednom godišnje. Dalje, određuje se postupak utvrđivanja ispunjenosti uslova za obavljanje djelatnosti.
Članovima 38. i 39. propisuju se sastav i ovlaštenja Nadzornog odbora Banke, kao i obaveza zaključivanja sa Skupštinom sporazuma o učinku za svaku godinu. Sporazum mora sadržavati finansijske i razvojne ciljeve, kao i mjerljive ključne indikatore učinka za svaki cilj. Sporazum se objavljuje na web portalu Banke, a učinci Nadzornog odbora su dio lzvještaja o radu Nadzornog odbora za proteklu godinu.
Članom 40. propisuje se da Upravu Banke čine predsjednik, dopredsjednik i najmanje još jedan član uprave, a u skladu sa Statutom, koji zajedno zastupaju i predstavljaju Banku u pravnom prometu i niti jedan član uprave ne može biti ovlašten da Banku zastupa pojedinačno u cjelokupnom obimu poslova iz djelatnosti Banke.
Članovima 41. 42. i 43. propisuju se dužnosti i odgovornosti Uprave, kao i obaveza obavještavanja Nadzornog odbora od Uprave u predviđenim slučajevima. Također, propisuju se uslovi koje treba ispunjavati lice koje je predloženo za člana uprave Banke, kao i to da će Agencija podzakonskim propisom pobliže urediti uslove za članstvo u Upravi Banke, postupak za izdavanje prethodne saglasnosti i dokumentaciju koja se prilaže zahtjevu za izdavanje prethodne saglasnosti za imenovanje članova Uprave Banke.
Poglavlje IV – Akti banke
Članovima 48. i 49. propisana je obaveza donošenja Statuta Banke, kao i osnovni elementi Statuta, te obaveza dobijanja prethodne saglasnosti Agencije na Statut Banke. Također, propisano je da Nadzorni odbor donosi opće akte kojima se uređuje organizacija i poslovanje Banke, a na prijedlog Uprave.
Poglavlje V – Supervizija
Članovima od 50. do 55. propisuje se način vršenja supervizije Banke, posredni i neposredni nadzor poslovanja, te se utvrđuju supervizorske mjere koje Agencija u toku vršenja nadzora može izdati u cilju otklanjanja nepravilnosti i nezakonitosti u radu Banke. U tu svrhu, Agencija može:
a) izdati pisano upozorenje;
b) izdati pisani nalog za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti, odnosno slabosti ili nedostataka u poslovanju i
c) izreći opomenu članu Uprave.
Poglavlje VI – Kaznene odredbe
Članom 56. propisani su prekršaji Banke, odgovornog lica u Banci i fizičkog lica koje je učinilo prekršaj u Banci.
Poglavlje VII – Prijelazne i završne odredbe
Članovima 57. i 58. propisuje se obaveza Agenciji da u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona donese podzakonske propise predviđene ovim zakonom, kao i obaveza Banci da u roku od devet mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donese opće akte i uskladi organizaciju i poslovanje.
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objave u Službenim novinama Federacije BiH.