Član 1. ovoga zakona mijenja važeći član 3. Ovim izmjenama definišu se pojmovi kao što su: registar, registarski sud, jednošalterski sistem, sistem registra, jedinstvena baza registra, internetska stranica registra i ostali pojmovi korišteni u ovom zakonu. Jednošalterski sistem se definiše kao „pružanje usluge jednošalterskog sistema registracije poslovnog subjekta podnosiocima prijave u postupku registracije kod nadležnog registarskog suda, zatim u postupku dobijanja jedinstvenog identifikacionog broja kod nadležnog poreskog organa, PDV i carinskog broja kod Uprave za indirektno oporezivanje, te u postupku razvrstavanja pravnog lica prema klasifikaciji djelatnosti kod Federalnog zavoda za statistiku“.
Član 2. mijenja član 4. te ponovo definiše načelo javnosti. Ovo načelo definiše da svako može, bez dokazivanja pravnog interesa, izvršiti uvid u podatke upisane u glavnoj knjizi registra i javne podatke iz zbirke isprava registra, osim isprava za koje je zakonom isključena primjena načela javnosti registra. Također, da svako lice može zahtjevati da mu se izda izvod odnosno prepis javnih podataka iz glavne knjige registra osim u zakonom predviđenim slučajevima.
Član 3. dopunjuje se član 5. stav (1) važećeg zakona. Precizira da su na registraciju obavezni poslovni subjekti precizirani i drugim posebnim zakonima.
Članom 4. u potpunosti se mijenja važeći član 7. Detaljno se definiše koje se informacije upisuju u registar. Pored navedenog u stavu (1) ovoga člana, određuje se da se u registar upisuje i zabrana obavljanja djelatnosti i upis drugih činjenica na osnovu pravosnažnog rješenja nadležnog organa.
Član 5. dodaje nove stavove (9), (10), (11) i (12) u važeći član 8. Određuje se da su Predsjednik registracionog suda i nadležna služba Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, u kojoj je smješten sistem registra, dužni provoditi mjere osiguranja i zaštite pohranjivanja podataka, kao i mjere održavanja i provjere ispravnosti rada elektronskog sistema. Dalje, preciziraju se odgovornosti predsjednika suda, kao i da svi podaci koji se šalju elektronskim putem izvan zaštićene mreže sudova moraju biti kriptirani i zaštićeni.
Član 6. mijenja važeći član 10. Definiše se da se registar sastoji od glavne knjige, te da glavna knjiga postoji u elektronskom i štampanom obliku. Glavna knjiga vodi se tako da se podaci upisani u registarskom sudu pripremaju i pohranjuju u jedinstvenu bazu podataka. Također, zbirka isprava se vodi u elektronskom i štampanom obliku.
Članom 7. dodaje se novi član 10a. kojim se reguliše web stranica sudskog registra. Web stranica sudskog registra je dio sistema registra putem koje je omogućeno pretraživanje i uvid u javne podatke iz glavne knjige. Podaci iz javnih objava objavljeni na web stranici registra moraju godinu dana ostati dostupni za pretraživanje. Uvid u javne podatke glavne knjige kao i javno objavljene podatke putem web stranice sudskog registra je besplatan.
Član 8. dodaje novu tačku 10 u članu 22.
Član 9. u potpunosti mijenja važeći član 48. Ovim izmjenama se detaljno definiše postupak podnošenja prijave za registraciju. Postupak upisa u registar pokreće se prijavom u materijalnom obliku ili elektronskom prijavom, potpisanom u skladu sa propisima koji reguliraju elektronski dokument i elektronski potpis. Definiše se da osnivači subjekta prijavu predaju lično ili putem ovlaštenog zastupnika. Također, prijava se može biti predana i elektronskim putem, odnosno putem pošte.
Član 10. mijenja postojeći član 50. te definiše postupak po prijemu prijave za registraciju subjekta. Potrebno je istaknuti da se prijava za registraciju u elektronskom obliku dostavlja odmah po njenom prijemu poreznom organu, Federalnom zavodu za statistiku i, prema potrebi carinskom organu nadležnom prema mjestu sjedišta subjekta upisa radi pribavljanja poreznog identifikacijskog broja i carinskog broja. Prilikom podnošenja elektronske prijave, izvornik prijave i priloga, odnosno njihovi prijepisi ili ovjerene fotokopije, dostavljaju se registarskom sudu u roku od tri dana, pozivom na poslovni broj pod kojim je elektronska prijava zaprimljena u registarskom sudu i moraju biti identični s izvornim ispravama ili dokumentima. Ukoliko prijava i prilozi dostavljeni na papiru nisu po sadržaju i obliku istovjetni sa prijavom i prilozima dostavljenim u elektronskom obliku, registarski sudija će pozvati predlagača da otkloni nedostatke u prijavi i upozoriti ga na posljedice, ako ne postupi po zaključku.
Članom 11. mijenja se važeći član 59. te se određuje izgled i sadržaj rješenja o registraciji. Rješenje o upisu u registar i izvod izdaje se u materijalnom i elektronskom obliku na obrascu koji sadrži osnovne podatke o subjektu upisa. Određuje šta sadrži rješenje u materijalnom obliku, a šta u elektronskom obliku. Rješenje o upisu subjekta upisa u registar sadrži MB koji softver automatski generiše prilikom otvaranja novog dosijea poslovnog subjekta kod suda, JIB dodjeljen od nadležnog poreznog organa Federacije i carinski broj, odnosno porezni idetifikacioni broj za poslovne subjekte koji se registruju za obavljanje vanjskotrgovinskog poslovanja dodjeljen od Uprave za indirektno oporezivanje BiH, ako je pribavljen.
Članom 12. mijenja se član 60. Određuje se da se zaključak izdaje u materijalnom i elektronskom obliku.
Član 13. dopunjuje član 68. u stavu (3), te se određuje da se brisanje pogrešnih podataka iz konačnog upisa vrši po zahtjevu osobe koja ima pravni interes u roku od 15 dana od dana saznanja za upis, a najkasnije u roku od 90 dana od dana objave u “Službenim novinama Federacije BiH, odnosno na web stranici registarskog suda.
Članom 14. dopunjuje se član 73. te se dodaje web stranica registarskog suda kao mjesto gdje će se pored službenih novina i oglasne table objavljivati pozivi na ročište za raspravu po zahtjevu za brisanje.
Članom 15. vrši se izmjena u stavu (6) člana 74. gdje se skraćuje rok za dostavljanje poreznog identifikacijskog broja sa 12 mjeseci na sedam dana.
Član 16. mijenja postojeći član 76. te definiše kome je obavezan nadležni registarski sud da dostavi obavještenja o registraciji osnivanja, odnosno statusne promjene poslovnog subjekta.
Član 17. vrši izmjenu člana 78. i definiše da su svi registarski sudovi u Federaciji dužni omogućiti svakom zainteresiranom licu uvid u podatke glavne knjige registra, odnosno izdati izvod iz glavne knjige registra.
Član 18. mijenja stav (2) u članu 81. Određuje se da će nadležni registarski sud, ukoliko utvrdi da nisu ispunjeni svi materijalni i formalni uslovi za upis u sudski registar, pozvati predlagača da u roku od tri dana otkloni uočene nedostatke, a ukoliko predlagač ne postupi u navedenom roku, donijet će rješenje o odbacivanju prijave. Na ovaj način se bolje precizira postupanje suda u ovom slučaju.
Član 19. mijenja član 82. te određuje da se pomoćno rješenje o registraciji objavljuje se u „Službenim novinama Federacije BiH“ i na web stranici suda.
Član 20. mijenja važeći član 84. kojim se nalaže Vladi FBiH da osigura tehničku ispravnost, održavanje i trenutnu isporuku elektronskih podataka glavne knjige registra kao i funkcioniranje sistema registracije. Dalje, određuje se da je isključivi vlasnik sistema registra Federacija.
Član 21. definiše stupanje na snagu i početak primjene ovoga zakona.