Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?
ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama
25.01.2022.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije
Predlagač:
Salko Zildžić, Ismet Osmanović, Samira Begić, Rahim Gadžić, Husein Rošić, Edita Mazić, Enver Jukanović, Zlatko Ercegović, Meliha Bijedić, Nedžad Šećić, Adin Huremović, Hamdija Abdić, Mujo Hasić, Mirsad Čamdžić
Vrsta procedure: Hitna
Oblast zakona: Ekonomija
Status: Usvojen
Predlagači navode da je cilj usvajanja ovog zakona omogućavanje jednakosti pred zakonom svih građana FBiH. Primjenom postojećih kriterija za raspodjelu javnih prihoda u FBiH, građanima u svim kantonima u FBiH nije osigurana jednakost pred zakonom. Uvedeni su dodatni ponderi u sistem raspodjele javnih prihoda, čime su određeni kantoni u startu privilegovani, dok su drugi kantoni na taj način dovedeni u diskriminirajući i neravnopravan položaj.
Ovim zakonom propisuje se da koeficijent za Kanton Sarajevo iznosi 1,5 (umjesto 1.9658), kao i da će se svake sljedeće kalendarske godine koeficijent umanjivati za 0,1, sve do koeficijenta 1,3. Prema predlagaču, ovim bi se izmjenama prihod Kantona Sarajevo smanjio za sljedeću godinu za otprilike 86 miliona KM, te bi se, s druge strane, taj iznos raspodijelio na ostale kantone u skladu sa kriterijima (broj stanovnika, površina kantona itd.). Postepenim smanjenjem prihoda ne bi se naglo opteretio budžet Kantona Sarajevo, a s druge strane, dala bi se mogućnost da se pravilnom i pravovremenom reakcijom prihodi i rashodi efikasnije, racionalnije i efektivnije isplaniraju.
Predlagač je također naveo da, ako se uzmu u obzir postojeći kriteriji za raspodjelu javnih prihoda u FBiH (broj stanovnika, površina kantona te broj učenika u osnovnim i srednjim školama), koeficijent od 1.9658 direktno i u dužem periodu stvara nelogičnost, nepravdu i štetu u odnosu na građane Tuzlanskog kantona. Iako ima veći broj stanovnika, veću površinu, kao i veći broj učenika u osnovnim i srednjim školama, sredstva koja po sadašnjem zakonu dobije Tuzlanski kanton po glavi stanovnika su svake godine dva puta manja od sredstava koje dobije Kanton Sarajevo, odnosno njegovi građani.
Predlagač ističe da su prilikom utvrđivanja koeficijenta u obzir uzete i činjenice povećanih troškova Kantona Sarajevo u oblasti visokog obrazovanja, sufinansiranje institucija kulture na državnom nivou te sufinansiranje reprezentativnog sporta kao zajedničkih interesa svih kantona u FBiH.
Vrši se izmjena odredbe na osnovu koje Kanton Sarajevo ima posebne rashodovne potrebe, tako što se smanjuje koeficijent za raspodjelu javnih prihoda za Kanton Sarajevo sa 1,9658 na 1,5 te svake sljedeće kalendarske godine za 0,1 – dok se ne dostigne koeficijent 1,3.
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!