Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?
ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama
24.01.2022.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije
Predlagač:
Vlada Federacije BiH
Vrsta procedure: Skracena
Oblast zakona: Ekonomija
Status: Usvojen Nacrt
Predloženim izmjenama i dopunama postavljaju se temelji za programsko budžetiranje, definišu se elementi programske klasifikacije, definiše se višegodišnje kapitalno ulaganje, jača se organizacijski okvir, razvija detaljna struktura budžetskih korisnika, definišu se ciljevi pojedinačnih programa, te se osigurava budžet na temelju rezultata vladinih politika i gornje granice rashoda. Također, propisuje se postojeća državna pomoć, odnosno dodjela sredstava u obliku subvencija (grantova) i drugih vrsta javnih rashoda u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći u BiH i podzakonskim aktima
Napomena
Na 29.red.sj. PD odlučeno da se razmatra u formi nacrta.
Umjesto finansijskih planova, budžetski korisnici izrađivat će finansijske zahtjeve za sredstva u godišnjem budžetu, koji se razvrstavaju po programima i usklađuju sa strateškim dokumentima i planovima rada budžetskih korisnika. U programima će se iskazivati planirani prihodi i primici te rashodi i izdaci razrađeni po vrstama prihoda i primitaka i vrstama rashoda i izdataka po ekonomskim kategorijama.
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Dodjela sredstava iz budžeta u obliku subvencija (grantova), kao i umanjeno ostvarivanje prihoda budžeta u obliku otpisa ili preuzimanja dugovanja, dodjeljivanja zajmova, kredita s preferencijalnim kamatnim stopama i druge vrste pomoći, vršit će se u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći u BiH i podzakonskim aktima donesenim na osnovu istog.
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Aproprijacije se mogu prenositi u narednu fiskalnu godinu za finansiranje višegodišnjih kapitalnih ulaganja iz usvojenih programa javnih investicija, a koji su iskazani u tabeli pregleda višegodišnjih kapitalnih ulaganja. Iste se prenose pod uslovom da se nastavlja realizacija ulaganja koje se finansira iz budžeta Federacije, a na osnovu zahtjeva budžetskog korisnika koji se dostavlja Ministarstvu finansija nakon završetka fiskalne godine. Uz zahtjev se dostavlja detaljno obrazloženje implementacije programa ulaganja, kao i razlozi i dokumentacija za eventualna kašnjenja u realizaciji istih.
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!
Produžavaju se rokovi u budžetskom kalendaru u kojima budžetski korisnici mogu pripremiti i dostaviti budžetski zahtjev Ministarstvu finansija (do 31. augusta umjesto do 15. augusta), te se daje više vremena Ministarstvu finansija za analize finansijskih zahtjeva i konsultacije s budžetskim korisnicima u vezi sa njihovim zahtjevima (do 30. septembra umjesto do 15. septembra). Vlada do 5. novembra utvrđuje Nacrt budžeta, kojeg zatim premijer dostavlja Parlamentu uz prateću dokumentaciju.
Ovo je jedna od najvažnijih tema
u ovom zakonu.
pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!