Oblast igara na sreću u Republici Srpskoj uređena je jedinstveno – Zakonom o igrama na sreću („Službeni glasnik Republike Srpske“, broj 111/12). Predmetni zakon je u primjeni već šest godina i nije nikako mijenjan niti dopunjavan. Sa druge strane, u periodu njegove primjene tržište igara na sreću u Republici Srpskoj je svojim dinamičnim razvojem naročito u pogledu novih igara i novih tehnologija nametnulo potrebu za izmjenom i normi koje nisu u ovom momentu u skladu sa tim tržištem. Takođe, analize sistema priređivanja igara na sreću u zemljama okruženja, narčito u Republici Hrvatskoj, Makedoniji, pa i u FBiH, ukazuju na potrebu mijenjanja osnovih parametara sistema priređivanja igara na sreću u Republici Srpskoj posebno ukazujući na dosta liberalne uslove, nadzor i naknade za priređivanje igara na sreću u odnosu na predmetna zakonodavstva iz okruženja.
Cilj ovog zakona je, dakle, unapređenje sistema igara na sreću u Republici Srpskoj, posebno unapređenje nadzora u ovoj oblasti i razvijanje, u zakonskim okvirima, obima poslovanja u igrama na sreću, a samim tim i povećanje budžetskih prihoda od igra na sreću. Takođe, cilj je jačanje uloge javnog preduzeća „Lutrija Republike Srpske“, a. d. Banja Luka koje je u cijelosti u vlasništvu Republike Srpske i davanje tom preduzeću uloge koju jedno ovakvo preduzeće ima u zemljama u okruženju i šire. Djelatnost igara na sreću je djelatnost od javnog interesa i mora biti detaljno normirana i kontrolisana od strane države, kao što je to slučaj inače. Kontrolu sistema priređivanja igara na sreću, prema odredbama važećeg zakona, vrši u Republici Srpskoj, Republička uprava za igre na sreću putem inspekcijskog nadzora. Predloženim zakonom ova kontrola proširuje se na potpunu kontrolu svih aspekata poslovanja priređivača igara na sreću i to u realnom vremenu elektronskim putem što predstavlja i osnov za promjenu sistema oporezivanja ove oblasti. Elektronski sistem nadzora u ovoj oblasti se zakonom djelomično povjerava i Ministarvu finansija kako je to uobičajeno u zemljama u okruženju.
Naime, oporezivanje priređivanja igara na sreću do sada je bilo u najvećoj mjeri u paušalnom iznosu po uplatno-isplatnom mjestu, terminalu ili automatu za igru na sreću, a uvođenje onlajn nadzora stvara tehničke i pravne pretpostavke za oporezivanje u odnosu na prihod (uplate–isplate) svih priređivača igara na sreću, a što je i predloženo odredbama ovog zakona.
Pored naprijed navedenih razloga u ovaj zakon se po prvi put uvodi međunarodni standard odgovornog priređivanja igara na sreću koji između ostalog označava i obavezu priređivača igara na sreću da usmjere određena sredstva za sprečavanje zavisnosti od kockanja na način da finansiraju psihološka savjetovališta ili telefonska psihološka savjetovališta koja će biti besplatna za igrače, kako je to uređeno u svim razvijenim zemljama. Takođe, ovaj standard podrazumijeva i ograničenje reklamiranja, kao obavezu u okviru reklama upućivanja na mjesta na kojima igrači mogu dobiti besplatnu psihološku pomoć ili upozorenja o štetnosti kockanja.