Nacrt Zakona o izmjenama i dopunama zakona o igrama na sreću RS
83%
17%
Za: 10 Protiv: 2

Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?

ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama

27.08.2020.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije

Predlagač:
Građanska inicijativa
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Ekonomija
Status: Odbijen

Ovim nacrtom jasno se definište značenje pojma „prihoda u igrama na sreću“, a koji glasi: „Prihod od priređivanja igara na sreću je iznos koji se dobije kada se vrijednost ukupnih uplata umanji za vrijednost ukupnih isplata (prihod=uplata – isplata)“.  Prihod od priređivanja igara na sreću predstavlja osnovicu za obračun naknada za priređivanje igara na sreću u skladu sa ovim zakonom. Nadalje, ovim nacrtom vrši se i normiranje internet igara na sreću, a u cilju izbjegavanja različitih tumačenja i nedoumica te otklanjanja pravnih praznina na način da nacrt propisuje da se internet igre na sreću smatraju: kladioničarske igre na sreću, elektronske igre na sreću, virtuelne elektronske igre i ostale elektronske igre, igre na sreću na automatima, kazino igre na sreću i ostale internet igre na sreću.

Predloženim izmjenama omogućava se kako Lutriji Republike Srpske, tako i svim drugim priređivačima igara na sreću, priređivanje elektronskih igara na sreću po tržišnim uslovima, u skladu sa temeljnim načelima slobodnog tržišta. Na ovaj način, prema predlagaču, ovim izmjenama ukida se uspostavljeni monopol Lutrije Republike Srpske na elektronske igre na sreću, čime je isključena slobodna konkurencija kao suštinski element tržišne privrede.

Nadalje, nacrt propisuje zabranu licima mlađim od 18 godinu ulaz u kazina, igračnice, prostore u kojima se priređuje klasična tombola, kladionice i automat klubove, kao i sve druge prostore i objekte u kojima se priređuju igre na sreću.

Također, nacrtom zakona mijenjaju se odredbe koje se odnose na jednokratnu naknadu za dobijanje i održavanje licence na način da naknada za klasičnu tombolu iznosi 50.000 KM (po važećem zakonu 50.000 km), za kladioničke igre na sreću naknada iznosi 75.000 KM (po važećem zakonu 3.000 KM po uplatnom mjestu), za igre na sreću na automatima naknada iznosi 75.000 KM (po važećem zakonu 10.000 KM po automat klubu, za internet igre na sreću naknada iznosi 250.000 KM (po važećem zakonu 300.000 KM). Pored navedenog, dodaje se i naknada od 75.000 KM za elektronske igre na sreću.

 

Nadalje, zakon predviđa obavezu da registrovane poslovne jedinice u kojima se priređuju igre na sreću, predstavljaju potpuno zatvoren prostor koji je fizički odvojen od prostorija bilo kog drugog fizičkog ili pravnog lica. Prema predlagaču, ova odredba ima za cilj da se dodatno istakne obaveza registracije poslovnih jedinica, a koju je obavezu jedan dio priređivača do sada izbjegavao.

Nacrt zakona predlaže, za priređivanje elektronskih igara na sreću, uvođenje naknade od 8% na osnovicu koji čini razlika između ukupno ostvarenih uplata i ukupno ostvarenih isplata s tim da se izvrši povećanje minimalne donje granice naknade na 200 KM mjesečno po poslovnoj jedinici. Također, za priređivanje kladioničkih igara na sreću plaća se naknada u visini od 8% na osnovicu koju čine ukupne uplate umanjene za ukupne isplate u tom mjesecu, ali ne manje od 1.100 KM po kladionici. Za priređivanje igara na sreću na automatima i putem terminala i interneta priređivač plaća naknadu u iznosu od 8% na osnovicu koju čini razlika ukupnih uplata i isplata mjesečno po automatu, a ne manje od 110 KM mjesečno po automatu. Za priređivanje svih internet igara na sreću, priređivač plaća naknadu od 8% na osnovicu koju čini vrijednost ukupnih uplata umanjena za vrijednost ukupnih isplata u pojedinim internet igrama na sreću, ne uzimajući pri tom u obzir sredstva na virtuelnom računu igrača, s tim da inzos naknade ne može biti manji od 5.000 KM mjesečno.

Priređivanje kladioničkih igara putem samoposlužnih terminala za sportsko klađenje vrši se isključivo u kladionicima, automat klubovima i kazinima. Prema predlagaču, ovom odrebom nastoji se udaljiti terminale iz ugostiteljskih objekata i izbjeći društveno neprihvatljivo ponašanje. Uplate i isplate u internet igrama na sreću vrše se bezgotovinskim gotovinski ili na osnovu drugih platnih transakcija u skladu sa zakonom i drugim propisom.

Najvažnije teme vezane uz ovaj zakon
  • Ukidanje monopola

    Zakonom omogućava kako Lutriji Republike Srpske, tako i svim drugim priređivačima igara na sreću, priređivanje elektronskih igara na sreću po tržišnim uslovima, u skladu sa temeljnim načelima slobodnog tržišta.

    100%
    Za: 7 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Maloljetnici

    Propisuje se zabrana licima mlađim od 18 godinu ulaz u kazina, igračnice, prostore u kojima se priređuje klasična tombola, kladionice i automat klubove, kao i sve druge prostore i objekte u kojima se priređuju igre na sreću.

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Licence

    Dobijanje licence uslovljeno je upatom naknada i to: za klasičnu tombolu iznosi 50.000 KM (po važećem zakonu 50.000 km), za kladioničke igre na sreću naknada iznosi 75.000 KM (po važećem zakonu 3.000 KM po uplatnom mjestu), za igre na sreću na automatima naknada iznosi 75.000 KM (po važećem zakonu 10.000 KM po automat klubu, za internet igre na sreću naknada iznosi 250.000 KM (po važećem zakonu 300.000 KM). Pored navedenog, dodaje se i naknada od 75.000 KM za elektronske igre na sreću.

    0%
    Za: 0 Protiv: 0

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


Pitaj parlamentarce
Odgovori parlamentaraca
Statistika
Ukupno pitanja na zakonu: 0

Sa 1 odgovora najaktivniji parlamentarac u ovom parlamentu:
Zagorka Grahovac

Sa 3 pitanja najaktivniji zakon u istoj kategoriji:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljstvu RS