Zakon o faktoringu RS
0%
Za: 0 Protiv: 0

Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?

ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama

13.06.2020.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije

Predlagač:
Vlada RS
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Ekonomija
Status: Usvojen.

U skladu sa Članom 4. ovoga Zakona, Faktoring je pravni posao kupoprodaje postojećeg nedospjelog ili budućeg kratkoročnog potraživanja, nastalog na osnovu ugovora o prodaji robe ili pružanju usluge u kome učestvuju ustupilac, faktor i dužnik. Dalje, Predmet faktoringa može biti otkup svakog postojećeg nedospjelog ili budućeg, cijelog ili djelimičnog, kratkoročnog potraživanja koje je nastalo po osnovu ugovora o prodaji robe ili pružanju usluge, zaključenog između poslovnih subjekata.     

Članom 5. utvrđena je dokumentacija na osnovu koje se sprovodi faktoring i način na koji se odvija komunikacija između učesnika faktoringa (u pisanoj formi).

Član 6. određuje vrste i način naknade za faktora. Prema ovome članu naknada postoji u obliku ugovorne naknadu, administrativne naknade i faktoring kamate.             

Čl. 7. propisuju vrste faktoringa u zavisnosti od sjedišta učesnika i obavezi preuzimanja rizika naplate potraživanja, kao i obrnuti faktoring.

Glava III ovoga Zakona sadrži odredbe koje uređuju ugovor o faktoringu, te prava i obaveze koje proizlaze iz ovog ugovora. Prema ovim odredbama, ugovor o Faktoringu može biti isključivo u pisanoj formi.  U Članu 11. definiše se dva oblika naplaćivanja potraživanja, plaćanja u smislu da li naplatu ustupljenog potraživanja vrši faktor (otvoreni faktoring) ili ustupilac u svoje ime i za račun faktora (skriveni faktoring).  Članom 12. se definišu načini prestanka ugovora o faktoringu, dok Član 13. utvrđuje da za prenos potraživanja sa ustupioca na faktora nije potrebna saglasnost dužnika. Dalje, Zakon je u članovima 14 i 15 uredio postupak naplate potraživanja od dužnika i definisane su izvršne isprave u postupku naplate potraživanja faktora od dužnika.  Bitno je naglasiti, da je u Članu 16. ovoga Zakona utvrđen je tretman zatezne kamate, koja se plaća u slučaju da dužnik kasni sa isplatom duga. Zavisno od vrste regresna zatezna kamata pripada faktoru ili ustupiocu. U Članovima 18 i 19. predlagatelj je definisao obaveze ustupioca i faktora kao učesnika faktoringa. Članom 20. utvrđeno je da je dalji prenos potraživanja sa faktora na drugi faktor dozvoljen, u slučaju da ugovorom o faktoringu nije drugačije definisano.

Glava IV reguliše uslove osnivanja, poslovanja i prestanka rada društva za faktoring. U ovom poglavlju moramo izdvojiti da se društvo za faktoring osniva u formi akcionarskog društva ili društva sa ograničenom odgovornošću, koje mogu osnovati domaća i/ili strana pravna i/ili fizička lica (Član 21.). Također društvo za faktoring mora dobiti dozvolu Komisije da bi obavljalo djelatnost faktoringa. Osnivački kapital društva za faktoring iznosi minimalno 250.000KM i mora biti uplaćen u cijelosti u novcu prilikom osnivanja. Čl. 23. i 24. propisuju uslove koje društvo za faktoring mora ispuniti za dobijanje dozvole. Članom 25. uređen je postupak izdavanja dozvole za obavljanje djelatnosti faktoringa. Komisija ima rok od 60 dana za odlučivanje o zahtjevu za osnivanje društva za faktoring. Zakon se pozabavio i uslovima pod kojima prestaje djelatnost društva, te uslove pod kojima društvo može otvoriti poslovnice van RS-a. Član 29. propisuje uspostavljanje Registra društava za faktoring i poslovnih jedinica. Utvrđen je minimalni sadržaj ovog registra, te propisano da se u arhivi registra vodi evidencija o društvima za faktoring kojima je oduzeta dozvola za obavljanje djelatnosti faktoringa. Predlagatelj je regulisao uslove za sticanje kvalifikovanog učešća u društvu za faktoring, tj. učešća od 10% ili više u vlasništvu ili glasačkim pravima. U Čanovima od 31 do 36 Zakon uređuje: prava Komisije pri obradi zahtjeva za sticanje kvalifikovanog učešća, uslovi za sticanje kvalifikovanog učešća bez saglasnosti Komisije i njegova ograničenja, okolnosti u kojima Komisija može oduzeti saglasnost za sticanje kvalifikovanog učešća, te čuvanje podataka i poslovnih tajni.

U Glavi V sadržane su odredbe u vezi sa korporativnim upravljanjem društva za faktoring. Ovim odredbama uređuje se unutarnja struktura i organizacija društva. Utvrđeno je da društvo za faktoring ima skupštinu, upravni odbor i direktora. Dalje, propisuje da upravni odbor društva za faktoring ima najmanje tri člana, pri čemu manje od polovine članova mogu biti izvršni direktori. Dalje, utvrđena je zabrana da članovi upravnog odbora koji nisu izvršni direktori vode poslove društva za faktoring. Definišu se uslovi koje mora da ispunjava član upravnog odbora društva za faktoring.

U Glavi VI ovoga Zakona, regulišu se pitanja poput interne i vanjske revizije. Društvo za faktoring je obavezno da provodi internu reviziju, koja mora biti nezavisna. Također, dužno je da jednom godišnje vršti vanjsku reviziju od strane pravnog društva za reviziju. U ovoj glavi se regulišu prava i odgovornosti komisije u domenu provjere poslovanja društva za faktoring. U skladu sa time, Komisija ima pravo da zahtjeva od dostavu dodatnih informacije dobivenih iz vanjske revizije, mjere nadzora nad društvom ukoliko su uočene a nisu otklonjene nepravilnosti. Propisani su rokovi u kojima društvo za faktoring dostavlja Komisiji godišnje finansijske izvještaje i izvještaj privrednog društva za reviziju.

U Glavi VII (čl. 53. do 62) sadržane su odredbe o nadzoru nad poslovanjem društva za faktoring. 

Članom 53. propisano je da nadzor nad poslovanjem društva za faktoring vrši Komisija. Dalje, prema Članu 54. Komisija ima ovlaštenja kojima može vrštiti neposredni i posredni nadzor nad poslovanjem društava za faktoring. Društvo je dužno plaćati naknadu komisiji za nadzor. Komisija može preduzeti prema društvu za faktoring, i to: dati preporuku i izreći upozorenje, izreći opomenu, naložiti otklanjenje nezakonitosti i nepravilnosti, odrediti dodatne mjere ili oduzeti dozvolu za obavljanje djelatnosti faktoringa. U ovoj Glavi, se nalaze i odredbe kojima se detaljnije uređuje djelovanje Komisije pri uočenim nepravilnostima.

Prekršajne odredbe su sadržane u Glavi VIII ovoga Zakona.

Propisani su prekršaji i utvrđeni rasponi novčanih kazni za društvo za faktoring, kao i odgovorno lice u društvu za faktoring. Kazne za prekršaje koje počini Društvo iznose od 5.000 do 25.000KM. To će se desiti pored ostalih i u slučajevima: faktoring obavlja bez zaključenog ugovora o faktoringu, obavlja djelatnost faktoringa suprotno ovom zakonu, ne obavijesti Komisiju o smanjenju kapitala ispod osnivačkog kapitala, ne vodi poslovne knjige i ne sačinjava finansijske izvještaje, ne plaća Komisiji naknadu za nadzor... Kazne za prekršaje za odgovorno lice unutar Društva iznose od 1.000 do 5.000KM. Zakon je ustanovio i kazne za druga pravna lica koja su na neki način uključena u djelatnost faktoringa. Kazne se kreću u rasponu od 2.500KM do 12.500KM.

Glava IX sadrži prelazne i završne odredbe.

Pitaj parlamentarce
Odgovori parlamentaraca
Statistika
Ukupno pitanja na zakonu: 0

Sa 1 odgovora najaktivniji parlamentarac u ovom parlamentu:
Zagorka Grahovac

Sa 3 pitanja najaktivniji zakon u istoj kategoriji:
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ugostiteljstvu RS