Ovim nacrtom promijenjeni su naziv i sadržaj strateškog dokumenta iz ove oblasti, tako da je Ribarski osnov Republike Srpske zamijenjen sa Programom razvoja ribarstva i akvakulture, a koji je planski dokument kojim se obezbjeđuje dugoročna politika upravljanja u sektoru ribarstva, sa posebnim akcentom na razvoj resursa u ribarstvu. Vlada, na prijedlog Ministarstva, donosi odluku o usvajanju Programa razvoja ribarstva i akvakulture. Također, definisan je period za koji se izrađuje Program razvoja ribarstva i akvakulture (20 godina), te obaveza njegove revizije prije isteka roka.
Preciznije se definiše ustanova koja može raditi Program razvoja ribarstva i akvakulture Republike Srpske, koje sve poslove može da obavlja i uslovi koje mora ispuniti da bi dobila to ovlašćenje. Program mogu izrađivati ustanove koje su registrovane za stručna i naučna istraživanja iz oblasti ribarstva, ihtiologije ili ekologije voda.
Također, propisuje se obaveza polaganja ispita za obavljanje poslova privrednog ribolova, odnosno ukida se mogućnost izdavanja uvjerenja o položenom ispitu bez obaveze polaganja ispita iz razloga što je došlo do promjene obrazovnih programa.
Produžava se rok na koji ministar donosi rješenje o dodjeli ribolovne zone sa pet na 10 godina, te s obzirom na to da se propisuje duži rok za dodjelu ribolovne zone, ukida se obaveza Ministarstva da brine o isteku roka po službenoj dužnosti.
Propisana je obaveza polaganja ispita i za poslove koji se odnose na upravljanje ribolovnom zonom, odnosno ukida se mogućnost izdavanja uvjerenja o položenom ispitu bez obaveze polaganja ispita u skladu sa promjenama nastavnih programa.
Predloženim izmjenama omogućava se izdavanje uvjerenja o položenom ribolovačkom ispitu bez obaveza polaganja ispita za lice koje je invalid od I do IV kategorije ili je starije od 60 godina ako je evidentirano kao ribolovac u neprekidnom trajanju od pet godina, te kojem nije izrečena prekršajna sankcija ili mjera za nezakonit ribolov u posljednjih pet godina.
Preciznije se propisuje i postupak kupovine talona od sportskih ribolovaca, kao i prodaja mjesečnih, sedmičnih i dnevnih dozvola ribolovcima od strane korisnika.
Redefiniše se djelatnost akvakulture, i to u skladu sa Uredbom EU br. 1380/2013 i propisuju se uslovi koje trebaju da ispunjavaju objekti za akvakulturu. Akvakultura je privredna djelatnost uzgoja ili oplemenjivanja riba i drugih vodenih organizama van prirodnog staništa u objektima za akvakulturu, korišćenjem tehnika za povećanje proizvodnje tih organizama. Također, definišu se i objekti za akvakulturu koji aktuelnim zakonom nisu bili regulisani. Objekti za akvakulturu su definisani kao: ribnjak, kavez, zatvoreni objekat i drugi objekti koji služe za uzgoj ribe i drugih vodenih organizama.
Za razliku od dosadašnjeg zakonskog rješenja, omogućuje se da, pored privrednog društva i preduzetnika, akvakulturu može da obavlja i fizičko lice – nosilac poljoprivrednog gazdinstva. Propisuje se sadržaj zahtjeva i rješenje kojim se odobrava akvakultura, kao i dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev.
Zatim se definišu obaveze imaoca odobrenja, kao i zabranu uzgajanja riba i drugih vodenih organizama koje nisu navedene u rješenju za obavljanje djelatnosti akvakulture, te promjena koordinata i površine objekata, kao i organska proizvodnja u akvakulturi i zabrana uzgoja genetski modifikovanih riba i drugih vodenih organizama.
Definišu se i uslovi za lice koje može obavljati akvakulturu, i ukida se mogućnost izdavanja uvjerenja o položenom ispitu za obavljanje poslova akvakulture bez obaveze polaganja ispita, u skladu sa promjenom nastavnih programa.
Mijenjaju se i uslovi za lice koje obavlja poslove ribočuvara, odnosno ukida se mogućnost izdavanja uvjerenja o položenom ribočuvarskom ispitu bez obaveze polaganja ispita.
Definisana je i obaveza poribljavanja ribolovnih voda od strane korisnika u skladu sa Programom upravljanja i godišnjim planom korišćenja ribolovne zone, uslovi koji moraju biti ispunjeni, vrste riba koje se mogu pustiti u ribolovnu vodu poribljavanjem, kao i obaveza korisnika na zaštiti ribljeg fonda najmanje 48 časova nakon poribljavanja.
Dodaju se i novi članovi koji regulišu proizvodnju genetskog materijala za poribljavanje. Tako se izričito propisuje ko može proizvoditi genetski materijal za poribljavanje, te sadržaj zahtjeva i rješenja kojim se daje odobrenje za proizvodnju genetskog materijala, kao i dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev. Zatim se definišu obaveze imaoca odobrenja, kao i zabrana uzgajanja riba koje nisu navedene u odobrenju, te promjena koordinata i površine objekata, kao i uzgoj genetski modifikovanih riba za poribljavanje. Propisuje se i uslovi koje treba da ispunjava lice koje obavlja proizvodnju genetskog materijala, njegov status u pravnom licu, polaganje stručnog ispita i imenovanje komisije za polaganje ispita, kao i obaveza vođenja evidencije za pravna lica koja se bave proizvodnjom genetskog materijala za poribljavanje.
Zabranjuje se poribljavanje, lov ribe i obavljanje drugih radnji na izvorištima ribolovnih voda, koje mogu prouzrokovati zagađenje izvorišta, opasnost za opstanak riba i narušavanje biodiverziteta.
Definiše se i šta se smatra štetom na ribljem fondu, pravo korisnika na naknadu za pričinjenu štetu, kao i način utvrđivanja visine naknade.
Novčane kazne propisane za kršenje ovog zakona od strane privrednog društva, preduzetnika, pravnog i fizičkog lica, korisnika ribolovne zone i koncesionara smanjuju se sa dosadašnjih 5.000 do 15.000 KM na 3.000 do 9.000 KM, odnosno sa 3.000 do 9.000 na 2.000 do 6.000 KM.