GLAVA I - OSNOVNE ODREDBE
U ovoj glavi predlagač zakona definiše predmet te na koga se sve primjenjuje ovaj zakon. Navode se razlozi zbog kojih se vodi zdravstvena evidencija i dokumentacija. Načela vođenja zdravstvene dokumentacije i evidencije su: svrsishodnost, kvaliteta podataka, racionalno korišćenje raspoloživih resursa i operabilnost. Definisani su pojmovi i izrazi upotrijebljeni u ovom zakonu. Definiše se da gramatički izrazi upotrijebljeni u ovom zakonu za označavanje muškog ili ženskog roda podrazumijevaju oba spola.
GLAVA II - ZDRAVSTVENA DOKUMENTACIJA I EVIDENCIJE
Propisuje se obaveza zdravstvenih ustanova i pravnih lica, odnosno odgovornih zdravstvenih radnika da vode zdravstvenu dokumentaciju i evidencije na način i po postupku i u rokovima utvrđenim ovim zakonom. Zdravstvenu dokumentaciju čini medicinska dokumentacija i dokumentacija koju su zdravstvena ustanova i drugo pravno lice dužni da vode u skladu sa propisima kojima je uređena oblast zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja. Propisuje se da medicinsku dokumentaciju čine: osnovna medicinska dokumentacija, evidencija, pomoćna sredstva za vođenje evidencija, obrasci. Navodi se dokumentacija koja spada u osnovnu medicinsku dokumentaciju te vrste podataka koji se upisuju. Vođenje medicinske dokumentacije i unos podataka u medicinsku dokumentaciju obavljaju odgovorni zdravstveni radnici. Zdravstveni karton vodi se u zdravstvenoj ustanovi u kojoj se obavlja zdravstvena djelatnost na primarnom nivou zdravstvene zaštite. Definiše se sadržaj zdravstvenog kartona. Propisuju se obaveza vođenja istorije bolničkog liječenja i njegov sadržaj, temperaturno-terapijsko-dijetetske liste te list anestezije. Otpusno pismo vodi se u bolnici i dnevnoj bolnici za pacijenta koji se u njoj nalazio na liječenju, porođaju ili rehabilitaciji, a izdaje se prilikom otpusta pacijenta. Dalje, propisano je vođenje i sadržaj lista za novorođenče, lista kliničkog puta pacijenta, matična knjiga, protokol, kao i knjiga evidencije. Također, propisuje se postojanje pomoćne evidencije koja se sastoji od: dnevne evidencije o posjetama, dnevne evidencije o kretanju bolesnika na bolničkom liječenju i u dnevnoj bolnici, tekuće evidencije koja se vodi o utvrđenim oboljenjima i evidencije zakazivanja pregleda. Navedeni su obrasci koji se koriste u sistemu zdravstvene zaštite te izvještaji i rokovi za njihovo dostavljanje.
GLAVA III - REGISTRI I STATISTIČKA ISTRAŽIVANJA U OBLASTI ZDRAVSTVA
Propisuje se da se u zdravstvenom sistemu entiteta vode registri lica oboljelih od bolesti od većeg javno-zdravstvenog značaja. Taksativno se navode registri od značaja za zdravstveni sistem. Zdravstvena ustanova i drugo pravno lice smatraju se izvještajnom jedinicom koja je obavezna voditi evidencije i u propisanim rokovima dostavljati izvještaje propisane ovim zakonom.
GLAVA IV - INTEGRISANI ZDRAVSTVENI INFORMACIONI SISTEM
U ovom dijelu zakona navodi se postojanje integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (u daljem tekstu: IZIS). IZIS omogućava primjenu i korišćenje: elektronskog zdravstvenog kartona, elektronskog medicinskog sažetka, elektronskog recepta, elektronske uputnice, sistema elektronskog zakazivanja, elektronskih listâ čekanja, elektronskog podsjetnika, elektronske komunikacije sa laboratorijskim i radiološkim informacionim sistemima u zdravstvenom sistemu entiteta. Pristup IZIS-u imaju institucije zdravstvenog sistema i javne zdravstvene ustanove. Propisuje se da medicinska dokumentacija, evidencije, pomoćna sredstva za vođenje evidencija, obrasci i izvještaji čine osnov za funkcionisanje IZIS-a. Za potrebe funkcionisanja IZIS-a formiraju se registri i šifarnici. Propisuje se i obaveza elektronske razmjene podataka.
GLAVA V - OBRADA, KORIŠĆENJE, RAZMJENA, ČUVANJE I ZAŠTITA PODATAKA
U ovom dijelu zakona propisuju se metodološki principi i standardi u cilju obezbjeđivanja jedinstvenog sistema vođenja zdravstvene dokumentacije. Ministar, na prijedlog Instituta, donosi pravilnik kojim propisuje metodološke principe, standarde i postupke. Definišu se rokovi čuvanja medicinske dokumentacije i evidencija, kao tajnost i zaštita podataka. Podaci iz medicinske dokumentacije pacijenta, individualnih izvještaja, odnosno podaci koji se obrađuju i vode u evidencijama i registrima, tajni su. Institut i Fond, za potrebe epidemioloških i drugih zdravstvenih populacionih istraživanja, mogu prikupljati i druge podatke u vezi sa zdravstvenom zaštitom stanovništva i zdravstvenim osiguranjem.
GLAVA VI – NADZOR
Upravni nadzor nad primjenom ovog zakona i propisa donesenih na osnovu ovog zakona vrši Ministarstvo zdravlja i socijalne politike. Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ovog zakona i propisa donesenih na osnovu njega obavlja Republička uprava za inspekcijske poslove. Definišu se mjere koje inspektori mogu izricati.
GLAVA VII - KAZNENE ODREDBE
Predlagač zakona predviđa novčane kazne za pravna lica koja prekrše odredbe ovoga zakona u iznosu od 3.000 KM do 30.000 KM.
GLAVA VIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
U ovom dijelu, predlagač zakona propisuje rokove za donošenje podzakonskih akata te stupanje na snagu ovoga zakona.