Nacrt zakona o zaštiti potrošača u RS
100%
Za: 1 Protiv: 0

Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?

ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama

01.07.2025.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije

Predlagač:
Vlada RS
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Ekonomija
Status: U proceduri
Zakon bitan za EU integracije

Nacrt ovog zakona našao se na dnevnom redu 15. redovne sjednice Narodne skupštine Republike Srpske, koja je zakazana za 1. juli 2025. godine.

Predlagač zakona ističe da se ovim nacrtom na jedinstven način uređuju brojna pitanja iz oblasti zaštite potrošača u Republici Srpskoj, kao i da se zakonska regulativa usklađuje s relevantnim zakonodavstvom Evropske unije.

Razlozi za donošenje novog zakona proizlaze i iz potrebe da se na adekvatan i precizan način urede pitanja koja su se, prilikom primjene važećeg zakona, pokazala kao nedovoljno jasno definisana, što bi doprinijelo efikasnijoj primjeni zakonskih odredbi u praksi.


Najvažnije teme vezane uz ovaj zakon
  • Promovisanje, unapređenje i ostvarivanje prava potrošača

    Nadležni organi za zaštitu potrošača u RS imaju obavezu i odgovornost za promovisanje, unapređenje i ostvarivanje prava potrošača. Zahtjevi iz oblasti zaštite potrošača uzimaju se u obzir prilikom definisanja i sprovođenja politika i aktivnosti nadležnih organa u RS. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Obaveze trgovca za usluge popravke ili održavanja proizvoda

    Kada je riječ o usluzi popravke ili održavanja proizvoda čija je vrijednost veća od 100 KM, trgovac je dužan da sačini predračun na papiru, ili nekom drugom trajnom nosaču zapisa sa specifikacijom usluge, i pribavi, u pisanoj formi, saglasnost potrošača na predračun prije početka pružanja usluge. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Obaveze trgovca kod rasprodaje ili sniženja cijena proizvoda

    Trgovac je dužan da rasprodaju ili sniženje cijena proizvoda objavi na uobičajen način na mjestu prodaje. Proizvod na rasprodaji ili sniženju treba da bude jasno i vidljivo označen cijenom prije i cijenom tokom rasprodaje ili sniženja. Ukoliko je procenat sniženja cijena objavljen u rasponu, najveći procenat sniženja treba da se odnosi najmanje na jednu petinu vrijednosti svih proizvoda na rasprodaji. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Obaveze trgovca kod akcijske prodaje

    Proizvod na akcijskoj prodaji mora biti jasno, vidljivo i čitko označen riječima „akcija“ ili „akcijska prodaja“. Pored cijene proizvoda koji je na akcijskoj prodaji, mora biti istaknuta cijena prije akcijske prodaje. Tokom trajanja akcijske prodaje, sniženja ili rasprodaje, trgovac je dužan da istakne umanjenu prodajnu cijenu koju primjenjuje tokom akcijske prodaje, sniženja i rasprodaje i najnižu cijenu koju je trgovac primjenjivao za istu robu u posljednjih 30 dana. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Pravo potrošača na popravak proizvoda

    Ukoliko je potrošač odlučio da koristi pravo na popravak, trgovac je dužan da preuzme proizvod od potrošača o svom trošku i da ga pošalje na servis, kao i da ga ispravnog vrati potrošaču, ili da o svom trošku obezbijedi, posredstvom servisera, otklanjanje nedostatka na proizvodu u domu potrošača. Ove obaveze odnose se i na proizvode u garantnom roku, a trgovac je dužan potrošaču prilikom preuzimanja proizvoda da izda potvrdu o stanju i vidljivim nedostacima na proizvodu, koju mora potpisati potrošač, a u suprotnom, smatrat će se da je proizvod preuzet bez vidljivih nedostataka. U slučaju popravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je potrošač bio lišen upotrebe proizvoda. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Isporuka potrošnje električne i toplotne energije, gasa i vode

    Potrošnja električne energije, toplotne energije, gasa, vode i slično treba da bude obračunata potrošaču na osnovu stvarnih isporuka, očitanih na mjernom uređaju potrošača. Ako se ova potrošnja ne obračunava na osnovu mjerenja na mjernom uređaju, na zahtjev potrošača, isporučilac usluge dužan je da potrošaču omogući ugradnju odgovarajućeg mjernog uređaja na osnovu projekta o tehničkoj izvodljivosti i u skladu s opštim uslovima za isporuku i snabdijevanje. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Upotreba komunikacije na daljinu

    Trgovac ne smije prema potrošaču upotrijebiti sredstva za komunikaciju na daljinu, kao što su telefon, telefaks, elektronska pošta i drugo bez njegovog prethodnog pristanka. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Ko donosi Program za zaštitu potrošača u RS?

    Vlada RS će na prijedlog Ministarstva trgovine i turizma RS donijeti Program za zaštitu potrošača u RS kojim se utvrđuju ciljevi politike zaštite potrošača, način i dinamika ostvarivanja tih ciljeva, subjekti ovlašteni za realizaciju programa, finansijska sredstva i drugi elementi značajni za ostvarivanje zaštite potrošača. Ovaj se program donosi za period od dvije godine. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Djelatnost zaštite potrošača

    Djelatnost zaštite potrošača obavljaju udruženja za zaštitu potrošača koja upisom u registar kod nadležnog suda, u skladu sa zakonom, stiču svojstvo pravnog lica. Ova udruženja osnivaju potrošači radi unapređenja, ostvarivanja i zaštite svojih prava i djeluju na nivou jedinice lokalne samouprave i na republičkom nivou. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Savez udruženja za zaštitu potrošača

    Savez udruženja za zaštitu potrošača osniva se radi boljeg utjecaja na politiku zaštite potrošača, radi predstavljanja i učešća u radu u organima i organizacijama na republičkom, lokalnom ili na nivou BiH, kao i radi predstavljanja i učešća u radu u međunarodnim organizacijama potrošača. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


  • Kako se ostvaruje zaštita potrošača?

    Zaštita potrošača može se ostvariti u vansudskom i sudskom postupku. Vansudska zaštita prava potrošača ostvaruje se pred nadležnim inspekcijskim organima, dok se sudska zaštita prava potrošača ostvaruje pred nadležnim sudom. Fotografija: Pexels.com

    100%
    Za: 1 Protiv: 0 Detaljnije

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


Pitaj parlamentarce
Željko Dubravac
NF
Poslanik
Vlado Džajić
SNSD
Poslanik
Saša Grbić
PzD - SDP/SDA/DF
Poslanik
Odgovori parlamentaraca
Statistika
Ukupno pitanja na zakonu: 0

Sa 1 odgovora najaktivniji parlamentarac u ovom parlamentu:
Zagorka Grahovac

Sa 6 pitanja najaktivniji zakon u istoj kategoriji:
Prijedlog zakona o lovstvu RS