Amer Obradović

86%
Broj pitanja: 7
Broj odgovora: 6
Stranka
Nezavisni blok
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Predstavnički dom
Kratka biografija
Izborna jedinica
409
Pozicija
Zastupnik
Broj osvojenih glasova
182

Pitanje: Poštovani obracam Vam se sa pitanjem koje muci mnoge a odogovor nadleznih u PIO MIO fondu je da se "nista ne zna" dvije godine od usvajanja Zakona o PIO MIO. Naime usvajanjem navedenog Zakona uvedeno je novo ogranicenje za odlazak u starosnu penziju o kojem se govori u clanu 41 i odnosi se na osobe koje imaju uvecan-beneficirani radni staz, dakle i na policijske sluzbenike kojima i sam pripadam, jer nigdje u Zakonu nije navedeno da su izuzeti. Da pojasnim problem, policijski sluzbenik koji sav svoj radni vijek provede kao policajac imat ce 30 godina efektivnog i 10 godina uvecanog beneficiranog radnog staza. Po novom Zakonu temeljem onoga sto pise u cl41. i cl 42. osobe koje imaju uvecan-beneficiran radni staz moraju imati odredjenu dob-starost da bi trazili penziju. sto je u navedenom primjeru 55 godina. Policijskom sluzbeniku radni odnos prestaje po sili Zakona kada navrsi 40 godina radnog staza bez obzira na godine zivota! Dakle mnogo takvih ljudi ce dobiti otkaz po sili Zakona a da nece moci traziti penziju jer nece imati 55 godina zivota. Istovjetno zakonsko rjesenje je svojedobno bilo uvedeno u Srbiji, a nakon toga u Republici Srpskoj da bi poslije 4-5 godina bilo ukinuto pri tom su mnogi policajci ostali, kako kaze nas narod "na ledini". Moje pitanje je da li se navedene odredbe Zakona odnose na policijske sluzbenike, i ako je da da li smatrate da je odredba pravedna i stimulisuca na rad policijskih sluzbenika, kao i to da li namjeravate pokrenuti inicijativu za ukidanje spornog clana 41 navedenog Zakona u slucaju da se slazete sa ovim sto sam naveo? Razlika izmedju drugih zanimanja kojima je propisan uvecan radni staz i policijskih sluzbenika je taj sto prvim ne prestaje radni odnos po sili Zakona, oni mogu raditi dok ne steknu uslove za penziju-starosnu dob!

Pitanje postavljeno: 07.05.2020  Podijeli. Vidi pitanje

Odgovor:

Poštovani,

Već sam pokretao inicijativu koja se odnosila na izjednačavanje prava za penzionisanje policajaca na državnom nivou s pravima njihovih kolega na nivou FBiH i kantona. Vlada je donijela Mišljenje koje se odnosi na državne policajce SIPA-e, Granične policije i Direkcije za koordinaciju policijskih tijela, o pravilnoj primjeni člana 104a Zakona o dopunama Zakona o policijskim službenicima FBiH. Mišljenje je obuhvatilo sve policijske službenike, bez obzira na kojem nivou rade, kako bi imali jednak tretman. Ustavom BiH propisana isključiva nadležnost entiteta za oblast PIO-a, a da oni s prebivalištem na teritoriji FBiH pod jednakim uslovima uplaćuju doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje Federalnom zavodu PIO.

Što se tiče člana 41. i člana 42. Zakona o PIO/MIO, svakako treba razmotriti mogućnost da se ukine takav način po kojem se određuje benificirani radni staž, te ću pokrenuti inicijativu prema Vladi FBiH da razmotri rješenje koje neće diskriminirati bilo koga.
Srdačan pozdrav, Amer Obradović

Datum odgovora: 17.05.2020

Pitanje: 28.02.2019. godine, na dnevnom redu Predstavničkog doma Parlamenta FBiH, nalazi se Nacrt Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama socijalne zaštite, zaštite civilnih žrtava rata i zaštite porodica sa djecom, a koji se odnosi na regulisanje statusa roditelja njegovatelja/njegovatelja djece i osoba s invaliditetom sa jasno preciziranim kriterijima ko i na koji način može ostvariti ovo pravo sa mogućnošću dodatnih izmjena i dopuna, obzirom da se radi o nacrctu. Predlagač nacrta je Udruženje porodica djece i osoba s poteškoćama/invaliditetom Dajte nam šansu, registrovano na nivou BiH. Zakon bi se implementirao 2020. godine, do kada bi se uradila analiza i podzakonski akti kojima bi se implementirao Zakon na nivou kantona. Pravo na status roditelja njegovatelja priznaje se jednom od roditelja ili srodnika djeteta ili osobe s invaliditetom koje ispunjava jedan od sljedećih uvjeta: Potpuno je ovisno o pomoći i njezi druge osobe jer mu je zbog održavanja života potrebno pružanje specifične njege izvođenjem medicinsko-tehničkih zahvata za koju je prema preporuci liječnika roditelj osposobljen;U potpunosti je nepokretno i uz pomoć ortopedskih pomagala; Ima više vrsta teških oštećenja (tjelesnih, mentalnih, intelektualnih ili osjetilnih), zbog kojih je potpuno ovisno o pomoći i njezi druge osobe pri zadovoljavanju osnovnih životnih potreba. Naglašavamo da sistem/društvo osobama koji vode brigu o gore navedenoj populaciji, oduzima pravo na rad a što je osnovno ljudsko pravo zagarantovano svim zakonodavnim dokumentima a usvajanjem predloženog Nacrta bi se spriječila diskriminacija i pokretanje legitimnih postupaka ostvarivanja ovog prava kroz redovno pravna sredstva.Da li ćete svojim glasom ZA Nacrt pružiti podršku onima kojima je to najpotrebnije ili ćete nastaviti prećutno odobravati diskriminaciju po svakom osnovu i potiskivanje u krajnje siromaštvo ove marginalizovane grupe? Da li je „skuplje“ biti socijalni slučaj i „teret“ države ili omogućiti, i ono što je obaveza – pravo na rad?Ines Kavalec, direktorica udruženja Dajte nam šansu

Pitanje postavljeno: 25.02.2019  Podijeli. Vidi pitanje

Odgovor:

Poštovana,

Zahvaljujem na pitanju. Poznato je da postoji čitav niz propisa koji je potrebno usvojiti u oblasti socijalne zaštite, te svakako doprinos Udruženja porodica i djece s poteškoćama/invaliditetom ''Dajte nam šansu'' treba cijeniti. Pošto se radi o nacrtu zakona i moguće ga je popravljati, nadopunjavati, te će se uraditi dodatne analize i podzakonski akti koji će dati kompletniju sliku o ovom pitanju, smatram da ovaj nacrt zakona treba podržati. 

S poštovanjem, Amer Obradović


Datum odgovora: 25.02.2019

Stranica 1 od 1