Zakon o izmjeni i dopunama zakona o zaštiti i postupanju sa djecom i maloljetnicima u krivičnom postupku Republike Srpske
0%
Za: 0 Protiv: 0

Da li si za ili protiv ovog prijedloga zakona?

ili Postavi pitanje i diskutuj sa parlamentarcima/kama

23.06.2020.
Preuzmite tekst zakona
Detaljnije

Predlagač:
Ministarstvo pravde RS
Vrsta procedure: Redovna
Oblast zakona: Pravna država
Status: Usvojen

Članom 7. Prijedloga, propisuje se obaveza stručnih savjetnika tužilaštava i sudova da pružaju stručnu pomoć prilikom saslušanja djeteta kao svjedoka oštećenog krivičnim djelom. U situacijama kada tužilaštva ili sudovi nemaju stručne savjetnike, sudija i tužilac će u svrhu saslušanja djece svjedoka oštećenih krivičnim djelom, odnosno koji su svjedoci-očevici učinjenog nekog od krivičnih djela iz člana 184. ovog zakona angažovati stručno lice iz organa starateljstva. Stručni savjetnici tužilaštava i sudova imaju posebna znanja iz oblasti prestupništva mladih i krivičnopravne zaštite djece i maloljetnika, o čemu stiču certifikate u skladu sa zakonom.

Dalje, članom 16. propisano je da vaspitne mjere i kazna maloljetničkog zatvora ne mogu imati pravne posljedice osude koje se sastoje u zabrani sticanja određenih prava, kao što su zabrana vršenja određenih poslova ili funkcija u organima Republike Srpske, privrednim društvima i drugim pravnim licima, zabrana istupanja u sredstvima javnog informisanja ili javnim skupovima, zabrana sticanja određenog poziva ili unapređenja u službi i zabrana sticanja određenih dozvola ili odobrenja koja se daju odlukom nadležnih organa.

Članom 32. propisano je obavezno prisustvo branioca koji ima posebna znanja u situacijama kada se vrši ispitivanje djeteta za koje postoje osnovi sumnje da je učinilo krivično djelo, a koje nije navršilo 14 godina.

Članom 35. propisana je obaveza prisustva stručnog lica organa starateljstva u situacijama kada se vrši ispitivanje maloljetnika od policijskog službenika u situacijama kada se izriče mjera policijskog upozorenja, produžen je rok za prikupljanje dokaza i ispitivanje maloljetnika, te je propisan i rok od osam dana za donošenje odluke tužioca u vezi sa prijedlogom policijskog službenika da maloljetniku izrekne policijsko upozorenje.

Članom 37. propisana je obaveza tužioca da u slučaju kada nakon okončanja pripremnog postupka nađe da nema dokaza da je maloljetnik učinio krivično djelo i kada donosi naredbu o obustavi pripremnog postupka, o tome obavještava oštećenog i podnosioca prijave, koji mogu u roku od osam dana podnijeti pritužbu kancelariji tužioca, te da radi boljeg upoznavanja ličnosti maloljetnika, činjenica i dokaza potrebnih za odluku, kontinuiteta postupka, te stvaranja povjerenja u ličnost sudije i olakšanja komunikacije u istom krivičnom predmetu, po mogućnosti postupa isti sudija za maloljetnike od pokretanja pripremnog postupka pa do njegovog okončanja.

Članom 38. propisano je da kod postupanja po prijedlogu tužioca za izricanje vaspitne mjere ili kazne maloljetničkog zatvora, nakon što bude odlučeno o prethodnim prigovorima, sudija zakazuje sjednicu ili glavni pretres.

Članom 39. propisano je da sud može na prijedlog tužioca ili na prijedlog Ustanove ili zdravstvene ustanove u kojoj se maloljetnik liječio ili trebalo da liječi, te na prijedlog organa starateljstva ili po službenoj dužnosti, odrediti da se mjera bezbjednosti obaveznog psihijatrijskog liječenja i čuvanja u zdravstvenoj ustanovi ili obaveznog liječenja od zavisnosti prinudno izvrši u zdravstvenoj ili nekoj drugoj specijalizovanoj ustanovi ili će obustaviti izvršenje mjere bezbjednosti ako utvrdi da je prestala potreba za liječenjem maloljetnika.

Članom 41. izvršeno je usklađivanje sa odredbama Krivičnog zakonika i odredbama ovog zakona, na način da je, između ostalog, propisano da maloljetnik u zdravstvenoj ustanovi ili specijalizovanoj ustanovi ili na liječenju u zdravstvenoj ustanovi ostaje sve dok ne prestanu razlozi zbog kojih je izrečena mjera bezbjednosti, ali najduže do isteka trajanja vaspitne mjere ili kazne maloljetničkog zatvora ili dok traje odgođeno izvršenje ove kazne ili uslovni otpust iz zavoda ili ustanove, ukoliko ovim zakonom nije drugačije propisano.

Članom 45. propisano je da se saslušanje djeteta ili maloljetnika na čiju štetu je učinjeno krivično djelo obavlja uz pomoć stručnog savjetnika ili drugog stručnog lica, na osnovu čijeg se mišljenja, kad to nije protivno interesima djeteta ili postupka, može odobriti i prisustvo roditelja u prostoriji gdje se svjedok nalazi.

 

Najvažnije teme vezane uz ovaj zakon
  • Pravne posljedice osude

    Maloljetni učinioci krivičnih dijela kojima su izrečene vaspitne mjere i kazna maloljetničkog zatvora ne mogu imati pravne posljedice osude koje se sastoje u zabrani sticanja određenih prava, kao što su zabrana vršenja određenih poslova ili funkcija u organima Republike Srpske, privrednim društvima i drugim pravnim licima, zabrana istupanja u sredstvima javnog informisanja ili javnim skupovima, zabrana sticanja određenog poziva ili unapređenja u službi i zabrana sticanja određenih dozvola ili odobrenja koja se daju odlukom nadležnih organa.

    0%
    Za: 0 Protiv: 0

    Ovo je jedna od najvažnijih tema
    u ovom zakonu.

    pokaži svoje mišljenje i uključi se u raspravu!


Pitaj parlamentarce
Odgovori parlamentaraca
Statistika
Ukupno pitanja na zakonu: 0

Sa 1 odgovora najaktivniji parlamentarac u ovom parlamentu:
Zagorka Grahovac

Sa 12 pitanja najaktivniji zakon u istoj kategoriji:
Nacrt zakona o imunitetu RS