Članom 1. Zakona kao subjekt bezbjednosti saobraćaja uvodi se Zavod za obrazovanje odraslih.
Članom 2. izmijenjen je član 7. radi jasnijeg razumijevanja tokom primjene.
Članom 3. izmijenjen je i dopunjen član 14. na način da je jasnije definisan i proširen djelokrug rada Agencije za bezbjednost saobraćaja, te je definisana njena odgovornost u izvještavanju Savjeta za bezbjednost saobraćaja, odnosno Vlade o identifikovanim problemima u sistemu bezbjednosti saobraćaja, sprovedenim i planiranim mjerama za unapređenje i poboljšanje stanja bezbjednosti saobraćaja i načinu korišćenja sredstava za finansiranje bezbjednosti saobraćaja, najmanje dva puta godišnje.
Članom 4. dopunjen je član 26. na način da se predviđa izrada podzakonskog akta o saobraćajnoj signalizaciji i opremi puta kako bi se riješilo pitanje nedostatka pojedinih odredbi i standarda potrebnih prilikom projektovanja putne infrastrukture.
Članovima 5. i 6. mijenja se naziv odjeljka 2. i član 28. kako bi se jasnije definisala primjena procedure revizije sa aspekta bezbjednosti kod izrade projektne dokumentacije i provjere javnih puteva sa aspekta bezbjednosti saobraćaja.
Članom 7. mijenja se član 30. stav (4) i propisuje obaveza upravljača auto-puteva, brzih magistralnih i regionalnih puteva da izrade jednom godišnje vremensko-dinamički plan i prioritetnu listu provjere javnih puteva sa aspekta bezbjednosti saobraćaja kojima upravljaju, i upoznati Agenciju sa ovim planom.
Članom 8. mijenja se član 33. i redefiniše se način na koji se vrši sveobuhvatna analiza saobraćajne nezgode sa poginulim licima, te se umjesto zakonom propisanih rokova propisuje da će donošenje posebnog pravilnika kojim se uređuju sastav stručnog tima kojeg je Agencija dužna formirati i procedure sveobuhvatne analize. Na ovaj način se omogućava dosljedno sprovođenje ove odredbe.
Članom 9. mijenja se u članu 33. pojam „ovlašćeno lice“ sa pojmom „policijski službenik“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članovima 10, 11. i 12. mijenja se naziv poglavlja 3. i čl. 41. i 42. radi dopunjavanja odredbi koje propisuju ponašanja u vožnji koja se smatraju nasilničkim i jasnijeg propisivanja kretanja u raskrsnici sa kružnim tokom. Tako se nasilničkim ponašanjem u vožnji sada smatra i ponašanje vozača koji se vozilom kreće u nedozvoljenom smjeru na auto-putu, brzom putu, putu rezervisanom za saobraćaj motornih vozila, ulicama u naselju sa najmanje dvije saobraćajne trake za saobraćaj vozila u istom smjeru, kao i u raskrsnici sa kružnim tokom, te kada u raskrsnici koja je regulisana svjetlosnom saobraćajnom signalizacijom vozilo vrši radnju skretanja iz saobraćajne trake koja nije namijenjena za skretanje u tom smjeru.
Članom 13. uvodi se novo poglavlje i članovi, kojima se uređuje saobraćaj lakih ličnih električnih vozila (električni trotinet, električni skejtbord, haverbord, segvej i slično). Definiše se pojam, razvrstavanje i obavezna oprema lakih ličnih električnih vozila. Takođe, propisuje se način njihovog kretanja na javnim površinama. Tako je npr. propisano da se na lice koje koristi lako električno vozilo iz klase 1 i 3, odnosno laka električna vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, primjenjuju propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređeno kretanje pješaka, a lice koje koristi lako lično električno vozilo ovih kategorija, obavezno je da posjeduje identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo s kojim se kreće.
Za lice koje koristi lako lično električno vozilo klase 2 i 4, odnosno vozilo maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h primijenjuju se propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređen saobraćaj bicikala. Ova lica moraju posjedovati identifikacionu potvrdu za lako lično električno vozilo kojim se kreću, imati više od 14 godina, posjedovati potvrdu o poznavanju propisa, te za vrijeme vožnje nositi na glavi zakopčanu zaštitnu kacigu.
Članom 14. mijenja se odredba u članu 44. kojom se propisuje u kojim slučajevima se vozilo može parkirati na trotoaru. Tako se odredbe o zabrani zaustavljanja i parkiranja vozila ne primjenjuju na vozila policijskih službenika koji obavljaju službenu dužnost, ako se time ne ugrožava bezbjednost drugih učesnika u saobraćaju. Osim toga, dozvoljava se premještanje vozila kada je vozilo parkirano suprotno odredbama o zabrani zaustavljanja ili parkiranja vozila na nedozvoljenim površinama iz člana 43. Zakona.
Članom 15. dopunjuje se član 52. novim stavom (4) kojim se uređuje kontrola prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu kod pješaka. Pješak je dužan da se podvrgne kontroli prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu pomoću odgovarajućih sredstava i aparata, odnosno da pristupi stručnom ljekarskom pregledu na koji je upućen radi provjere prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu.
Članom 16. mijenja se član 53. stav (3) i uređuje način prevoženja životinja u kabini vozila.
Članom 17. mijenja se u članu 72. pojam „ovlašćeno lice“ sa pojmom „policijski službenik“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članom 18. dopunjuje se član 76. stav (1) radi jasnije primjene.
Članom 19. mijenja se u članu 86. pojam „ovlašćeno lice“ sa pojmom „policijski službenik“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članovima 20, 21. i 22. mijenjaju se čl. 87, 88. i 89. vezano za obilježavanje pješačke zone, zone smirenog saobraćaja i zone „30“.
Članom 23. mijenja se u članu 91. stav (1) pojam „ovlašćeno lice“ sa pojmom „policijski službenik“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članom 24. dopunjuje se član 93. novim stavom (3) kojim se propisuje da troškove izlaska policije na lice mjesta radi vršenja uviđaja saobraćajne nezgode sa manjom materijalnom štetom, kada učesnici nezgode odbijaju da popune i potpišu obrazac evropskog izvještaja razmjene, snosi učesnik saobraćajne nezgode koji zahtijeva izlazak policije. Predlagač smatra da će se na ovaj način stimulisati korišćenje obrasca evropskog izvještaja, te će se smanjiti troškovi i zauzetost policijskih službenika. Također, mišljenja je da će ovakvo rješenje utjecati na smanjenje zastoja u saobraćaju koji se dešava u ovakvim situacijama.
Članom 25. dopunjuje se Zakon novim članom 94a, koji propisuje da se motorno vozilo koje je nakon saobraćajne nezgode onesposobljeno za daljnje samostalno kretanje na putu, kao i vozilo u kvaru, uklanjaju sa javnih puteva i drugih javnih površina Auto-moto saveza Republike Srpske, a u skladu sa članom 8. tačka v) Zakona o ovlašćenjima Auto-moto saveza Republike Srpske.
Članom 26. mijenja se naslov Glave VII.
Članom 27. mijenja se u članu 96. pojam „nadležni centar javne bezbjednosti“ sa pojmom „nadležna policijska uprava“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članom 28. mijenja se i dopunjuje član 103. propisujući u kojim slučajevima se neće naplaćivati troškovi angažovanja policijskih službenika prilikom obezbjeđenja sportskih i drugih aktivnosti na javnom putu.
Članom 29. dopunjuje se Zakon novim članom 103a. kojim se uređuje u kojim uslovima MUP može ograničiti ili zabraniti saobraćaj za sva vozila ili pojedine vrste vozila ili ograničiti brzinu kretanja.
Članovima 30, 31. i 32. dopunjuju se članovi 104, 110. i 112. radi uklanjanja nedoumica u primjeni.
Čanovima 33, 34. i 35. mijenja se u članu 113, 120. i 121. pojam „ovlašćeno lice“ sa pojmom „policijski službenik“ radi usklađivanja pojmova sa postojećim propisima.
Članom 36. dopunjuje se član 122. u stavu (1) radi uklanjanja nedoumica u primjeni.
Članovima 37. i 38. mijenja se član 124. i mijenja se i dopunjuje član 125. radi usklađivanja sa predloženim izmjenama i dopunama Zakona, pa će se tako novčanom kaznom od 100 KM do 300 KM kazniti za prekršaj i lice koje koristi lako lično električno vozilo koje nije opremljeno obaveznim uređajima, lice koje koristi lako lično električno vozilo suprotno odredbama ovog zakona, kao i pješak ako se kreće po kolovozu u alkoholisanom stanju ili pod dejstvom opojnih droga, odnosno odbije da se podvrgne kontroli prisustva alkohola ili opojnih droga u organizmu pomoću odgovarajućih sredstava i aparata, odnosno stručnom ljekarskom pregledu na koji je upućen.
Članom 39. dopunjuje se Zakon novim članom 125a, kojim se uređuju kazneni bodovi za prekršioca.
Članom 40. mijenja se član 126. radi usklađivanja sa predloženim izmjenama i dopunama Zakona.
Članom 41. dopunjuje se Zakon novim članom 128a, kojim se propisuje da će nadležni ministar u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog zakona donijeti Pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji i opremi puta i Pravilnik o sastavu stručnog tima i procedurama sveobuhvatne analize
Članom 42. propisane su završne odredbe.