Kada su u pitanju uslovi za postavljenje na radno mjesto direktora i zamjenika direktora ustanova, članom 3. mijenja se član 19. stav (2) Zakona, na način se za ove pozicije traži najmanje tri godine radnog iskustva na rukovodećim radnim mjestima u tom stepenu obrazovanja na poslovima izvršenja krivičnih i prekršajnih sankcija, pravosuđa ili uprave, poslije završenog prvog ciklusa studija u trajanju od četiri godine sa ostvarenih najmanje 240 ECTS bodova ili ekvivalentom. Izmjena u odnosu na važeći zakon je u tome što u važećem zakonu nije bila predviđena mogućnost rada u organima uprave.
Članom 4. poslije člana 30. Zakona dodaje se novi Odjeljak 1a. i novi čl. 30a, 30b, 30v, 30g, 30d, 30đ, 30e. i 30ž. Kojima se propisuje postupak sprovođenja javnog konkursa za rad u ustanovama, i to postupak izbora direktora i zamjenika direktora ustanove, pomoćnika direktora ustanove i ostalih zaposlenih u ustanovama, zatim način formiranja komisija za prijem i postavljenja, sukob interesa kod članova komisija, način sprovođenja ulaznog intervjua i bodovanje kandidata.
Članom 5. propisuje se postupak postavljenja vršioca dužnosti direktora, zamjenika direktora i pomoćnika direktora u ustanovama u slučaju razrješenja. U slučaju razrješenja direktora i zamjenika direktora ustanove iz člana 42. stav (1) ovog zakona, rješenje o postavljenju vršioca dužnosti direktora i zamjenika direktora ustanove donosi ministar, bez sprovođenja postupka javne konkurencije, a u slučaju razrješenja pomoćnika direktora ustanove iz člana 43. stav (1) Zakona rješenje o postavljenju vršioca dužnosti pomoćnika direktora ustanove, uz saglasnost ministra, donosi direktor ustanove, bez sprovođenja postupka javne konkurencije.
Članom 6. propisuje se da se lični koeficijent za ostvarivanje prava na penziju kod pripadnika službe obezbjeđenja utvrđuje na osnovu pet godišnjih plata koje su za pripadnika službe obezbjeđenja najpovoljnije.
Članom 7. propisuje se izdavanje službene legitimacije pripadnicima službe obezbjeđenja.
Članom 8. propisuje se pravo na posjetu zatvoreniku koji izdržava kaznu doživotnog zatvora, ako je prethodno najmanje dva puta uzastopno bio klasifikovan u najbolju klasifikaciono- stimulativnu grupu, najviše dva puta u klasifikacionom periodu, u trajanju do dva sata.
Članom 9. propisano je donošenje akta o sistematizaciji radnih mjesta na kojima rade zatvorenici.
Članom 10. propisuje se da se pogodnosti van kruga ustanove ne mogu odobravati za zatvorenike koji izdržavaju kaznu doživotnog zatvora.
Članom 11. propisuje se način obračuna kazne zatvora za zatvorenike kojima je primjenom zakona kojim se uređuje amnestija kazna zatvora umanjena.
Članom 12. propisuje se podnošenje molbe za premještaj za zatvorenike koji izdržavaju kaznu doživotnog zatvora. Tako zatvorenik koji izdržava kaznu doživotnog zatvora može nakon najmanje pet godina izdržane kazne doživotnog zatvora ministru podnijeti molbu za premještaj u drugu ustanovu, koja u svom sastavu ima odjeljenje sa posebnim režimom izvršenja kazne zatvora, i protiv rješenja kojim je odlučeno o molbi nije dozvoljena žalba. Ako je molba zatvorenika za premještaj odbijena, nova molba se može podnijeti nakon isteka dvije godine od dana donošenja odluke o prethodnoj molbi.
Članom 13. popisuje se da direktor ustanove u kojoj zatvorenik izdržava kaznu doživotnog zatvora, može iz razloga bezbjednosti ili organizacije izvršenja kazne zatvora podnijeti prijedlog za premještaj u odjeljenje sa posebnim režimom izvršenja kazne zatvora druge ustanove, koja u svom sastavu ima ovo odjeljenje, o čemu rješenjem odlučuje ministar.
Članom 14. propisuje se postupak podnošenja prijedloga za premještaj zatvorenika nakon prestanka razloga za privremeni premještaj.
Član 15. propisuje da se zatvoreniku koji izdržava kaznu doživotnog zatvora ne može odobriti prekid izdržavanja kazne zatvora.
Ostali članovi se odnose na usklađivanje sa odredbama Krivičnog zakonika Republike Srpske, te propisuju donošenje podzakonskih akata i stupanje na snagu ovog zakona.