Silva Banović

75%
Broj pitanja: 8
Broj odgovora: 6
Stranka
NIP
Parlament
Parlament Federacije BiH
Dom parlamenta
Dom naroda
Kratka biografija

Silva Banović rođena je 10. 12. 1988. godine u Zavidovićima. U Ozimici je završila Osnovnu školu “Fra Grga Martić”. Opću gimnaziju pri Katoličkom školskom centru “Don Bosco” Žepče završila je 2007. godine. Iste godine upisala je Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, usmjerenje Logopedija i surdoaudiologija. Diplomirala je 2011. godine te je nagrađena Zlatnom plaketom Univerziteta u Tuzli. Postdiplomski studij na Edukacijsko‐rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli upisala je 2012. godine te magistarski rad obranila 2014. godine. Godinu kasnije upisala je doktorski studij na istom fakultetu. U zvanje više asistentice izabrana je 2016. godine. Od akademske 2016/2017. godine članica je Odbora Fonda za stipendiranje i nagrađivanje studenata dodiplomskog studija i naučno i stručno usavršavanje zaposlenika. Autorica je i koautorica nekoliko naučnih i stručnih radova. Iskustvo u struci stekla je radeći kao logoped pri Dnevnom centru za djecu s posebnim potrebama u Maglaju gdje je također jedan period obavljala i dužnost v.d. direktorice. Kao stručna saradnica-logoped sarađivala je s predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama na području općine Žepče.

Izborna jedinica
Pozicija

Pitanje: Poštovani,U skladu s navedenim, zanima me kakav je status studenata koji su tokom dodiplomskog studija stekli zvanje profesor Psihologije i sociologije - bachelor, te tokom II ciklusa - diplomskog studija stekli zvanje magistra Psihologije na Nastavničkom fakultetu Univerziteta "Džemal Bijedić" u Mostaru? Čitajući prijedloge i raspravu između jednopredmetnih i dvopredmetnih studija, zanima me da li to znači da kompetentnost diplomiranih psihologa (posebno magistra psihologije) određuje samo broj stručnih predmeta na studiju? Da li to znači da diplomirani magistar psihologije (prethodno jednopredmetni studij) vrijedi više od diplomiranog magistra psihologije (prethodno dvopredmetni studij, pa magisterij) koji ima objavljene naučne radove i druge edukacije uz svoje ime? Ko može sa takvom sigurnošću tvrditi i kleti se u superiornu kompetentnost jednopredmetnog studija, samo kao takvog? Uz današnju sociokulturološku klimu, te tendenciju studenata da naučeno zaborave za kratak rok, dijelom zbog mehaničkog usvajanja materijala (što postaje sve češči slučaj), koliko je pouzdano procjenu kompetencije bazirati na osnovu "jednopredmetnosti" ili "dvopredmetnosti" određenog studija? Naše javne ustanove (Univerziteti) su jasno odredili i pod akreditacijom osmislili nastavne planove i programe i kompetencije koje se stiču nakon uspješnog apsolviranja istih studija, te da li donošenje ovog zakona znači podrivanje javnih ustanova i proglašavanje istih nestručnim, nekompetentnim i neozbiljnim? Opasnost nepoštivanja ovih studija (profesor psihologije i sociologije - bachelor, do magistra psihologije, te pedagoga-psihologa do magistra psihologije) leži u izjednačavanju naših javnih univerziteta sa nelegitimnim/nepriznatim privatnim univerzitetima. Da li će sutra bolje prolaziti i nositi etiketu kompetentnosti tajno zaprimljena, ali nepriznata diploma sa nepriznatog privatnog univerziteta, samo zbog toga što je bazirana na jednopredmetnom studiju? Hoćemo li time samo otvoriti jedan akademski autoput za kupovanje diploma jednopredmetnog studija psihologije i sve više resursa ulagati u otkrivanje nepravilnosti u vezi s tim, koje mogu trajati godinama? Pod izgovorom stručnosti, koliko stručnih pojedinaca će ostati zakinuto za rad u području svoje kompetentnosti?Unaprijed hvala na odgovoru i srdačan pozdrav!

Pitanje postavljeno: 03.04.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Uvaženi/a,

ne bih povlačila nikakve paralele niti upoređivala jednopredmetne ili dvopredmetne studije, posebno ne na način da to bude odrednica koliko će neki student (diplomant) po završetku studija zaista znati. Postoje kompetencije koje se stiču tijekom studija i jasno su određene nastavnim planim i programom. Međutim, studij treba shvatiti kao poticaj za učenje i istraživanje, ali ne i kao krajnju granicu bilo kojeg pojedinca. Nitko za sigurnošću ne može tvrditi, a ponajmanje biti siguran u bilo kakvu "superiornu kompetentnost" bilo koga nad bilo kim, naravno ukoliko govorimo o veoma sličnom obrazovnom i iskustvenom putu. 

Stručnost, kompetentnost i ozbiljnost o kojima govorite ponajviše ovise o pojedincu, osobnom zalaganju i motiviranosti. Kao što učenje ne započinje upisivanjem fakulteta, isto tada i ne završava. Zagovarateljica sam cjeloživotnog učenja i usavršavanja. Krajnja elokvencija u nekom polju je osobni rezultat koji dolazi kao zbroj mnogo čimbenika.

Hvala na interesu i prilici za diskusiju.

Srdačan pozdrav!

doc.dr.sci. Silva Banović


Datum odgovora: 09.04.2024

Pitanje: Poštovani,Da li smatrate da treba podržati zakon koji osporava kompetencije pedagoga-psihologa koji godinama u praksi uspješno bavljaju psihološku djelatnost i doprinose društvu? Da li trebaju napustiti svoju zemlju da bi bili priznati?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Uvaženi/a,

Nacrt zakona je pred nama kako bismo o Zakonu raspravljali i zajedno došli do zaključaka koji će ga unaprijediti.

Odlično razumijem o čemu govorite, budući da sam i sama stekla zvanje i radim na državnom Univerzitetu koji ima odsjeke na kojima se izučavaju dvije oblasti.

Diplomirani pedagozi-psiholozi tijekom svog školovanja izučavaju predmete iz navedene oblasti pedagogije i psihologije, čime stiču kompetencije potrebne za obavljanje poslova pedagoga i psihologa, što potvrđuje Univerzitet i ne dvojim uopće, te smatram kako ih navedeni zakon treba prepoznati i očekujem da će u konačnoj verziji Zakona o psihološkoj djelatnosti i navedena izlazna diploma biti uvrštena.

P.S. Ostanak u BiH znači da svi zajedno nastojimo napraviti pozitivne promjene. Hvala Vam na Vašem građanskom angažmanu i nadam se da će Vam moj odgovor biti od koristi, kao i da će navedeni Zakon donijeti brojne pozitivne promjene na navedenom polju.

Srdačan pozdrav,

doc.dr.sci. Silva Banović


Datum odgovora: 22.03.2024

Pitanje: Poštovani,Da li smatrate da će usvajanje Zakona o djelatnosti psihologa koji ne prepoznaje kompetentne stručnjake i diplome pedagoga-psihologa stečene na javnom Univerzitetu u Tuzli, a istovremeno su iste priznate u zemljama Evropske unije donijeti dobro našoj zemlji? Da li smatrate da će psiholog koji tek završi studij i odradi pripravnički staž biti kompetentniji stručnjak od pedagoga-psihologa koji prema kompetencijama stečenim na studiju obavlja psihološku praksu dugi niz godina?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Uvaženi/a,

Nacrt zakona je pred nama kako bismo o Zakonu raspravljali i zajedno došli do zaključaka koji će ga unaprijediti.

Odlično razumijem o čemu govorite, budući da sam i sama stekla zvanje i radim na državnom Univerzitetu koji ima odsjeke na kojima se izučavaju dvije oblasti.

Diplomirani pedagozi-psiholozi tijekom svog školovanja izučavaju predmete iz navedene dvije oblasti, čime stiču kompetencije potrebne za obavljanje poslova pedagoga i psihologa, što potvrđuje Univerzitet i ne dvojim uopće, te smatram kako ih navedeni zakon treba prepoznati i očekujem da će u konačnoj verziji Zakona o psihološkoj djelatnosti i navedena izlazna diploma biti uvrštena.

Zahvaljujem na interesu, kao i Vašem građanskom angažmanu i nadam se da će Vam moj odgovor biti od koristi, kao i da će navedeni Zakon donijeti brojne pozitivne promjene na navedenom polju.

Srdačan pozdrav,

doc.dr.sci. Silva Banović


Datum odgovora: 22.03.2024

Pitanje: Poštovani zastupnici,Molim vas da prilikom razmatranja Nacrta zakona o djelatnosti psihologa razmotrite i date odgovor na sljedeća pitanja:1. Kome smetaju pedagozi-psiholozi? Ko će imati štetu od toga da u zakonu budu prepoznate diplome pedagoga-psihologa kao sručnjaka koji godinama uspješno obavljaju psihološku djelatnost u struci? Zar nećemo prepoznavanjem njhovih kompetencija u okviru zakona dobiti više kompetentnih stručnjaka koji su potrebni, a time imati i regulisanu psihološku djelatnost?2. Želite li kao predstavnici vlasti poručiti mladim i obrazovanim kompetentnim stručnjacima, pedagozima-psiholozima da nisu dobrodošli i dovoljno dobri da obavljaju psihološku djelatnost u svojoj zemlji u kojoj su stekli obrazovanje, a u zemljama Evropske unije im se priznaju kompetencije i diplome i mogu obavljati psihološku djelatnost?2. Želite li usvojiti zakonski okvir u formi koji će reći da nisu dovoljno dobri da obavljaju psihološku djelatnost u Bosni i Hercegovini, ali su dovoljno dobri da budu psiholozi nijemicma i austrijancima?3. Želite li osporiti diplome pedagoga-psihologa stečene na javnom univerzitetu, i usvajanjem zakonskog okivra koji ne priznaje te diplome, im poručiti da im je bolje da idu iz BiH, ili "kupe" diplome na privatnim univerzitetima "polažući" razliku predmeta, koja treba potvrditi njihove već stečene kompetencije?

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Uvaženi/a,

Nacrt zakona je tu kako bismo o Zakonu raspravljali i zajedno došli do zaključaka koji će ga unaprijediti. Diplomirani pedagozi-psiholozi tijekom svog školovanja izučavaju predmete iz navedenih oblasti, čime stiču kompetencije potrebne za obavljanje navedenih poslova, što potvrđuje Univerzitet, te ne dvojim uopće kako ih navedeni zakon TREBA prepoznati i očekujem da će u konačnoj verziji Zakona o psihološkoj djelatnosti i navedena izlazna diploma biti uvrštena.

Zahvaljujem na pitanju i nadam se kako će Vam moj odgovor biti od koristi.

Srdačan pozdrav,

doc.dr.sci. Silva Banović


Datum odgovora: 22.03.2024

Pitanje: “Auf Basis der Unterlagen können wir die Gleichwertigkeit des Abschlusses mit einem Bachelor of Science in Psychologie an einer deutschen Hochschule mit Schwerpunkten in Pädagogischer Psychologie und Klinischer Psychologie bestätigen”. Zar nije žalosno da nas nijemci priznaju i kako vidite u izvodu iz nostrifikacije poseban naglasak na razvijene kompetencije stavljaju na na KLINIČKU PSIHOLOGIJU koju zgaovornici zakona o psihološkoj djelatnosti bez pedagoga-psihologa najviše ističi kao prepreku da budu u istom prepoznati. Samo u BiH se naša pedagogija-psihologija ne uvažava. Nostrificirane diplome pedagoga-psihologa u zemljama Evropske unije su dostupne i širit će se društvenim mrežama, a vi onda objašnjavajte mladima koji odlaze zašto ih vlastita država osporava ukoliko usvojite zakonski okvir kojim neće biti prepoznati.

Pitanje postavljeno: 29.02.2024  Podijeli. Vidi pitanje

Pitanje na zakonu: Nacrt zakona o djelatnosti psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine

Vidi sva pitanja na zakonu

Odgovor:

Uvaženi/a,

Nacrt zakona je tu kako bismo o Zakonu raspravljali i zajedno došli do zaključaka koji će ga unaprijediti. Diplomirani pedagozi-psiholozi tijekom svog školovanja izučavaju predmete iz oblasti pedagogije i psihologije, čime stiču kompetencije potrebne za obavljanje navedenih poslova i ne dvojim uopće kako ih navedeni zakon TREBA prepoznati i očekujem da će u konačnoj verziji Zakona o psihološkoj djelatnosti i navedena izlazna diploma biti uvrštena.

I sama sam zvanje stekla na državnom Univerzitetu koji ima odsjeke čija je izlazna diploma za dvije oblasti.

Zahvaljujem na postavljenom pitanju i nadam se da će Vam moj odgovor biti od koristi.

P.S. Ich hoffe audch, dass wir die Standards Deutschlands erreichen,  sowohl in rechtlicher als auch in allgemeiner kultureller Hinsicht

Srdačan pozdrav,

doc.dr.sci. Silva Banović


Datum odgovora: 22.03.2024

Stranica 1 od 2